• Mailo

    Min mage mår aldrig riktigt bra

    Skriver här då jag känner att jag behöver råd och lite hjälp.

    Nu på senare tid ja de senaste året så har min mage blivit så konstig. Oavsett vad jag äter så får jag magknip o behöver gå på toaletten efter, inte alltid o inte varje dag men åtminstone 5 ggr i veckan.

    Min mor har samma problem med för henne är de främst fet mat men så är de inte just för mig. Jag kan tex en dag äta en hel pizza o de går bra o sedan dagen efter så kan jag int ens äta en smörgås oavsett om de är grovt eller ljust utan att behöva gå på toaletten..?

    I söndags tex, vi grillade hamburgare efter en dag på stranden till kvällsmat, en hamburgare åt jag och det började direkt i magen så jag fick springa in på toaletten.. Inte alls kul. Och nu på lördag ska jag på möhippa för min syster och de innebär MAT på en resutrang och sedan " nattklubb" gruvar mig inför detta enormt..

    Som sagt kan inte direkt utesluta någon mat då det även blir när jag tex äter sallad o ibland kam dr gå flera dagar och de blir inget alls..

    Någon som har varit med om liknande?

  • Svar på tråden Min mage mår aldrig riktigt bra
  • Pentra

    En orolig tarm kan bero på många olika saker, men något som är ofarligt att pröva är att ta en tesked linfröolja två gånger om dagen samt tillskott av magnesium. Linfröolja smakar inte så gott så jag har blandat ut det i fruktyoghurt. Vill man testa ett bredare spentrum mot sina besvär så kan man ta Inflamino. Det innehåller många fler naturliga komponenter som är bra för att få tarm och mage att må bra. ... Naturligtvis så bör du även kontakta din VC om du upplever att du har problem, och få utrett ifall det kan röra sig om något annat än en "enkel" obalans. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Svar på tråden Min mage mår aldrig riktigt bra