HJÄLP MIG! Behöver råd.
Hej.
Jag har ett förhållande sedan ett år. Allt e ok, förutom en sak. Det rör gemensam planering o respekt för varandras tid.
Jag tycker min partner planerar för lite med mig, eller rättare sagt komminicerar kring saker. Som ett exempel; jag skulle upp tidigt för att hjälpa min kompis med en grej vid åtta på morgonen. Partnens bil hade pajat dagen efter o jag hade sagt att jag kunde komma tillbaka efter ett par timmar o tillsammans fixa det hen behövde ha bil till innan jag skulle på möte kl ett. Jag vaknar och säger återigen att jag kommer tillbaka om ett par timmar (runt tio) o åker sen o fixar med polaren o jobbar på för att hinna tbx innan jag måste dra på mötet.
På vägen tillbaka till min partner får jag ett sms där hen berättar att en polare ville fika o hen nu sitter i polaren bil på väg till stan. Jag sitter nu alltså på väg i bilen nästan framme vid partnens lägenhet.
Jag tycker hens beteende är respeklöst o får mig att känna mig liten o betydelselös. Som om min tid inte är värd något. Jag hade gärna stannat kvar hos polaren o snackat fram tills mitt möte o inte valt att sitta i en bil i trettio minuter för att sedan vid ett åka tbx in mot stan.
Partnern menar på att det inte handlar om respekt utan menar att saker o ting hönder o så är livet. Inget mer med det. Jag menar att det visst handlar om respekt o tycker händelsen (som händet rätt ofta i olika former) visar på ngt mkt problematiskt. Jag menar inte att man lnte kan ändra greker, men att man gör det i dialogmed varandra. VAD TYCKER NI? Jag behöver verkligen era åsikter. Är jag nojig eller vad visar detta?
Stort tack!! . P.