• ViRenoverar

HJÄLP MIG! Behöver råd.

Hej.

Jag har ett förhållande sedan ett år. Allt e ok, förutom en sak. Det rör gemensam planering o respekt för varandras tid.

Jag tycker min partner planerar för lite med mig, eller rättare sagt komminicerar kring saker. Som ett exempel; jag skulle upp tidigt för att hjälpa min kompis med en grej vid åtta på morgonen. Partnens bil hade pajat dagen efter o jag hade sagt att jag kunde komma tillbaka efter ett par timmar o tillsammans fixa det hen behövde ha bil till innan jag skulle på möte kl ett. Jag vaknar och säger återigen att jag kommer tillbaka om ett par timmar (runt tio) o åker sen o fixar med polaren o jobbar på för att hinna tbx innan jag måste dra på mötet.

På vägen tillbaka till min partner får jag ett sms där hen berättar att en polare ville fika o hen nu sitter i polaren bil på väg till stan. Jag sitter nu alltså på väg i bilen nästan framme vid partnens lägenhet.

Jag tycker hens beteende är respeklöst o får mig att känna mig liten o betydelselös. Som om min tid inte är värd något. Jag hade gärna stannat kvar hos polaren o snackat fram tills mitt möte o inte valt att sitta i en bil i trettio minuter för att sedan vid ett åka tbx in mot stan.

Partnern menar på att det inte handlar om respekt utan menar att saker o ting hönder o så är livet. Inget mer med det. Jag menar att det visst handlar om respekt o tycker händelsen (som händet rätt ofta i olika former) visar på ngt mkt problematiskt. Jag menar inte att man lnte kan ändra greker, men att man gör det i dialogmed varandra. VAD TYCKER NI? Jag behöver verkligen era åsikter. Är jag nojig eller vad visar detta?

Stort tack!! . P.

• Svar på tråden HJÄLP MIG! Behöver råd.
  • Mortiscia

Du kan ju inte beskylla din partner för att du råkar vara på väg, "hen" hörde väl säkert av sig ganska omgående? Kan inte tänka mig att det hade gjort så stor skillnad på några minuter.

Du får nog ge fler exempel så man får en helhetsbild för just den situationen var lite luddig...

Har du själv god kommunikation med din partner? Har du förklarat detta du skriver om, att man faktiskt måste höra av sig i tid osv? Att det kan ställa till ett smärre helvete för dig i din planering?

Jag anser inte heller att det nödvändigtvis handlar om respekt, välllldigt många människor fungerar på samma sätt, och ytterligare andra har helt enkelt dålig koll. Din partner kanske är en sådan som "oj, hoppsan, jag skulle visst ha hört av mig, jag gör det nu då (en halvtimme senare)".

Nu låter det kanske som om jag tar din partners sida här men vi vet ju bara en sida av saken och som sagt, lite mer info behövs nog egentligen.

• gahadas

Om det var det enda exemplet du hade så är jag beredd att hålla med din partner.

Svar på tråden HJÄLP MIG! Behöver råd.