• fiffffi

    Äter lchf, lika kurvig!!

    Jag har alltid varit kurvig. Nu testar jag med lchf. Jag tycker inte det händer något. Jag provade precus byxor och annat, magen är plufsig och rumpan stor. Jag blir less när jag bara vill vara slank och lätt dea på mig snygga kostymbyxor. Hur klär man sig snyggt/classy som kurvig? Och en annan sak som förvånar mig är att män i så hög grad kollar in mig?! Fattar inte hur de kan tycka jag är attraktiv.. eller kanske jo..

  • Svar på tråden Äter lchf, lika kurvig!!
  • Darguads

    LCHF är inte magi, du går inte automatiskt ner i vikt bara för att du följer LCHF. Den gamla sanningen "energi in mindre än energi ut" gäller i huvudsak fortfarande. Portionsstorlek spelar större roll än diet inom rimliga gränser.

    Fördelen med LCHF är att den dieten ofta upplevs som mättande och kaloriintaget kan hållas nere genom mindre småätande mellan måltider. Å andra sidan så är LCHF energität mat vilket gör att portionsstorleken blir än viktigare.

    Lycka till!

  • fiffffi
    Darguads skrev 2018-05-31 19:01:58 följande:

    LCHF är inte magi, du går inte automatiskt ner i vikt bara för att du följer LCHF. Den gamla sanningen "energi in mindre än energi ut" gäller i huvudsak fortfarande. Portionsstorlek spelar större roll än diet inom rimliga gränser.

    Fördelen med LCHF är att den dieten ofta upplevs som mättande och kaloriintaget kan hållas nere genom mindre småätande mellan måltider. Å andra sidan så är LCHF energität mat vilket gör att portionsstorleken blir än viktigare.

    Lycka till!


    Jag äter ju halva tallriken broccoli, en kycklingfilé, lite yougurt , feta ost ungefär. Det kan ju inte vara mycket kalorier i det?
  • fiffffi
    Darguads skrev 2018-05-31 19:01:58 följande:

    LCHF är inte magi, du går inte automatiskt ner i vikt bara för att du följer LCHF. Den gamla sanningen "energi in mindre än energi ut" gäller i huvudsak fortfarande. Portionsstorlek spelar större roll än diet inom rimliga gränser.

    Fördelen med LCHF är att den dieten ofta upplevs som mättande och kaloriintaget kan hållas nere genom mindre småätande mellan måltider. Å andra sidan så är LCHF energität mat vilket gör att portionsstorleken blir än viktigare.

    Lycka till!


    Det är precis som att min kropp håller kvar fettet...
  • fiffffi
    Darguads skrev 2018-05-31 19:11:19 följande:

    Hur länge har du kört LCHF?


    Inte länge, 4 dagar, men det händer liksom inget. Förra gången jag testade så märkte kag efter ett par dar att svullnaden liksom la sig..
  • fiffffi
    lussebulle25 skrev 2018-05-31 19:16:52 följande:

    Ät strikt lchf i 6 månader, och se då om det har hänt något eller inte.  


    Ja , jag vill ju också ha ut annat, få ner blodtrycket, få ner blodsocker osv. Men det skulle också va kul att känna sig fräsch. Kanske inte finns nån Quick fix...
  • Darguads

    Nej, någon quickfix finns inte, så mer än fyra dagar får du nog ge det. Sex månader som någon föreslog är mer rimligt...

  • fiffffi
    Darguads skrev 2018-05-31 19:28:09 följande:

    Nej, någon quickfix finns inte, så mer än fyra dagar får du nog ge det. Sex månader som någon föreslog är mer rimligt...


    Ja fyra dagar är inget. Men det borde visa en hint om vart det är på väg, fastar du fyra dagar går du ner. Detta är ju bättre än fasta, med väldigt få kalorier. Jag tränar ju samtidigt och har gjort i flera år. Jag har väl bara en kropp som inte vill släppa övervikten.
  • Darguads

    Fyra dagar vid "fel" tillfälle behöver inte ge märkbara skillnader. Ibland behåller kroppen vätska och kalorier av olika anledningar, ibland släpper kroppen allt så fort den får chansen.

Svar på tråden Äter lchf, lika kurvig!!