• Anonym (karol­in)
    Äldre 1 Jun 06:41
    2970 visningar
    8 svar
    8
    2970

    Mannen ser ut att vara den gravida

    Hej. Jag vet att detta kanske låter elakkt men...
    Under min graviditet gick jag endast upp 6 kg som försvann vid födseln. Har alltid tränat och varit mån om mitt utseende utan att vara fanatisk och har kommit igång med träning igen nu 5 mån efter förlossningen. Problemet är att min man "sympati" gick upp 15 kg under graviditeten, som han ännu inte har tappat. Jag tänder inte på honom längre och jag undrar var den sportige unge killen tog vägen. Han har fått dålig hy och dålig andedräkt på köpet. 

    Detta är jättekänsligt, för jag vet att kärlek är kärlek, men jag ska ärligt säga att hade jag träffat honom idag så hade jag aldrig gått vidare med förhållandet. 
    Visst, alla pendlar i vikt. Men han verkar vara som förbytt. Lat, trött och fet. Inte alls som när vi träffades. 
    Han vet om att jag inte tänder sexuellt på honom pga av detta, säger att han ska banta och börja träna igen... 5 min senare tar han bilen för att åka till affären för att han plötsligt blev godis sugen...  Han har börjat gå runt i gympabyxor med hål i för att jeansen är för trånga...han tycker det är onödigt att lägga pengar på nya kläder, så han har sina numera för tajta tshirts på sig med sin kulmage putandes...

    Vi har pratat, men det händer ingenting...
    Har ni varit i samma sits? Vad ska man säga för att göra allvar av det hela. Eller ska jag jobba mina egna känslor, kärlek och acceptans...

  • Svar på tråden Mannen ser ut att vara den gravida
  • Anonym (C)
    Äldre 1 Jun 06:53
    #1

    Har tyvärr inga tips men kan säga att jag är i samma sits. Jag har snart gått ner alla gravkilon och satsar på att fortsätta leva hälsosamt medan mannen ser gravid ut typ... de andra barnen pikar honom så jag tror att han börjar fatta läget..

  • Anonym (Jojjo­tjejen­)
    Äldre 1 Jun 07:27
    #2

    Hoppas jag får svara fast det är länge sedan jag fick barn, och är inte ens ihop med pappan längre...

    Men känner ändå igen mig på sätt och vis. Jag pendlar upp och ner i vikt (efter förlossningarna gick jag även ner relativt snabbt) och hade gått upp kanske 15 kg när min nuvarande sa att han inte tände på mig längre. Det jobbiga var att han sa det väldigt argt och stod och skrek åt mig. Jag blev hur ledsen som helst och började hårdbanta. Men sedan la jag om kosten och har fortsatt gå ner lite lugnare, och nu har jag snart gått ner 20 kg.

    Det är bara det att han fortsätter äta som jag gjorde, men nu ensam. Snabbmat, fikabröd och godis. Nu har jag börjat förstå vad han menade när han sa att han inte tände på mig. Han är rund om magen och har stora valkar på ryggen, och det börjar sätta sig på benen. I och för sig har han aldrig varit den vältränade typen men han väger bra mycket mer än när vi träffades.

    Detta stör mig ganska mycket efter han var så hård mot mig. Jag har frågat vad han väger och han påstår att han nu går ner i vikt. Hur det nu skulle vara möjligt så som han äter.

    Det ligger och pyr i mig och snart säger jag nog som det är, att jag inte tänder på honom på samma sätt längre...

    Hur formulerar du dig när du säger till honom vad du tycker TS? För jag vill säga till, men inte så ilsket som han gjorde det.

  • Anonym (Man)
    Äldre 1 Jun 08:58
    #3

    Nu är jag man, dock har jag samma dilemma.

    Min sambo har blivit tjock. Jag tänder inte på henne längre.

    När vi träffades var hon sportig och i fin form.

    Själv är jag mån om mitt utseende, utan att vara fixerad.

    Det verkar som att hon fastnat i sambofällan.

    Det känns elakt att skriva detta , men jag är ju inte mer än människa.

    Jag har försökt att få med henne på motion och och promenader.

    Men hon är nöjd som det är...

  • Äldre 1 Jun 09:00
    #4

    Bra fråga. Vet inte vad mer du kan göra än att ställa ett ultimatum, typ:
    "Jag vill inte vara tillsammans med ett jävla fetto, jag skiter i dina ursäkter. Se till att göra nåt åt saken eller så bor du snart själv"

  • linasb­lomma
    Äldre 1 Jun 12:06
    #5
    Anonym (Jojjotjejen) skrev 2018-06-01 07:27:25 följande:

    Hoppas jag får svara fast det är länge sedan jag fick barn, och är inte ens ihop med pappan längre...

    Men känner ändå igen mig på sätt och vis. Jag pendlar upp och ner i vikt (efter förlossningarna gick jag även ner relativt snabbt) och hade gått upp kanske 15 kg när min nuvarande sa att han inte tände på mig längre. Det jobbiga var att han sa det väldigt argt och stod och skrek åt mig. Jag blev hur ledsen som helst och började hårdbanta. Men sedan la jag om kosten och har fortsatt gå ner lite lugnare, och nu har jag snart gått ner 20 kg.

    Det är bara det att han fortsätter äta som jag gjorde, men nu ensam. Snabbmat, fikabröd och godis. Nu har jag börjat förstå vad han menade när han sa att han inte tände på mig. Han är rund om magen och har stora valkar på ryggen, och det börjar sätta sig på benen. I och för sig har han aldrig varit den vältränade typen men han väger bra mycket mer än när vi träffades.

    Detta stör mig ganska mycket efter han var så hård mot mig. Jag har frågat vad han väger och han påstår att han nu går ner i vikt. Hur det nu skulle vara möjligt så som han äter.

    Det ligger och pyr i mig och snart säger jag nog som det är, att jag inte tänder på honom på samma sätt längre...

    Hur formulerar du dig när du säger till honom vad du tycker TS? För jag vill säga till, men inte så ilsket som han gjorde det.


    Haha! Så nu kan du ge igen. Han borde ju känna sog lite skamsen om han har klagat på dig innan...
  • linasb­lomma
    Äldre 1 Jun 12:22
    #6

    Ja det var han som delvis räknade ut det. När jag visat mindre intresse för sex så säger han "jag vet att du inte tänder på mig längre när jag är såhär tjock, jag ska banta". Jag har inte sagt att han är fet eller ful eller osexig, men när han säger så, så nickar jag lite lite grann och säger "du hade sagt samma om mig, om jag hade lagt på mig 15-20 kg".
    För han själv har ganska hårda krav och tycker att alla tjejer ska se ut som Shakira typ. Han älskar latinobrudar =) Han har också sagt att det är "okej för mannen att vara lite fet, men tjejen ska ta hand om sitt utseende"... Men där har jag tydligt sagt ifrån att det kan han glömma. Här är det lika villkor som gäller.

  • linasb­lomma
    Äldre 1 Jun 12:23
    #7
    Anonym (Man) skrev 2018-06-01 08:58:05 följande:

    Nu är jag man, dock har jag samma dilemma.

    Min sambo har blivit tjock. Jag tänder inte på henne längre.

    När vi träffades var hon sportig och i fin form.

    Själv är jag mån om mitt utseende, utan att vara fixerad.

    Det verkar som att hon fastnat i sambofällan.

    Det känns elakt att skriva detta , men jag är ju inte mer än människa.

    Jag har försökt att få med henne på motion och och promenader.

    Men hon är nöjd som det är...


    Det är ju jättesvårt. Sexualiteten är ändå en såpass stor grej i ett förhållande tycker jag, annars känns det som man bor med en vän tillslut.  Jag tycker inte man ska ha dåligt samvete för att man tycker som båda vi gör, men det känns ändå lite elakt. 
  • Anonym (Man)
    Äldre 1 Jun 15:44
    #8
    linasblomma skrev 2018-06-01 12:22:01 följande:

    Ja det var han som delvis räknade ut det. När jag visat mindre intresse för sex så säger han "jag vet att du inte tänder på mig längre när jag är såhär tjock, jag ska banta". Jag har inte sagt att han är fet eller ful eller osexig, men när han säger så, så nickar jag lite lite grann och säger "du hade sagt samma om mig, om jag hade lagt på mig 15-20 kg".

    För han själv har ganska hårda krav och tycker att alla tjejer ska se ut som Shakira typ. Han älskar latinobrudar =) Han har också sagt att det är "okej för mannen att vara lite fet, men tjejen ska ta hand om sitt utseende"... Men där har jag tydligt sagt ifrån att det kan han glömma. Här är det lika villkor som gäller.


    Citerar:...."okej för männen att vara lite fet,men tjejen ska ta hand om sitt utseende."

    Det där låter som en riktigt trist attityd, det är 2018 nu.Stenåldern är passerad för länge sedan.

    Dagens kvinnor ställer, med rätta, krav. Både på mannens utsida och insida.
Svar på tråden Mannen ser ut att vara den gravida