• Anonym (fea)

Comviq.... ringa från utlandet, hjälp??!!

Alltså, någon här som vet hur det ligger till med att ringa från utlandet, alltså, UTANFÖR EU?

Har Comviq kontantkort i dagsläget.

Åkte till ett land utanför EU och fick problem med en hyrbil, men när jag då ska ringa får jag ingen ton. Lyckades lösa detta med en förbipasserande men om jag inte hade haft den turen vet jag inte hur det hade gått.

Fick senare veta att man med kontantkort ska slå nån sifferkod och sedan telefonnumret. Något jag fick bekräftat ganska nyligen igen. Men nu säger Comviq att detta är gammal information.

Vad ska man tro på egentligen? Någon som vet säkert??

• Svar på tråden Comviq.... ringa från utlandet, hjälp??!!
  • Anonym (d)
    Anonym (fea) skrev 2018-06-01 08:58:54 följande:

Men nu säger Comviq att detta är gammal information.

Vad sa de att det var som gäller nu då? Om du ändå har pratat med dem.

Har du tittat på deras hemsida?
    www.comviq.se/kundservice/artikel/222276

Min kompis hade samma problem när vi var utomlands, visade sig att hon inte hade koll på det där med "+saldo".
  • Anonym (Ja)

Nej du behöver ingen kod.

Vad hade du tankat kontantkortet med?

• Anonym (fea)

Vanlig tankning, med saldo.

Så varför säger Comviq för 1 månad sedan att jag ska slå in en kod? Alltså typ *100*4612345# för att ringa till nr 012345 i Sverige (landskod 46).

Jag snackar inte om nån sån där kod man får på kvitto för att tanka utan som när man kollar röstbrevlådan osv....

• Anonym (Ja)
    Anonym (fea) skrev 2018-06-01 10:19:25 följande:

Så varför säger Comviq för 1 månad sedan att jag ska slå in en kod? Alltså typ *100*4612345# för att ringa till nr 012345 i Sverige (landskod 46).

Jag snackar inte om nån sån där kod man får på kvitto för att tanka utan som när man kollar röstbrevlådan osv....

Du kan inte ringa med fastpris tex. Utan du måste tanka på +saldo för att ringa till och från andra länder.

Jag har aldrig behövt nån kod utomlands.
  • Anonym (d)
    Anonym (fea) skrev 2018-06-01 10:19:25 följande:

Det kan bara Comviq svara på. Du får väl ringa till dem igen och fråga vad som gäller NU. Det kan ju vara så att den du pratade med förra gången inte var uppdaterad om vad som gäller, eller att den helt enkelt missförstod frågan.
Svar på tråden Comviq.... ringa från utlandet, hjälp??!!