Plussat idag, med 5mån bebis
Så min dotter är 5 månader gammal. Jag har kännt mig gravid de senaste dagarna med illamående och extremt humör (stackars mannen) och köpte ett test igår. Super plus. Inte alls förberedd på detta, då jag helammar dottern och dessutom är alldeles för smal av allt ammande. Kan inte hålla vikten uppe.
Mensen har jag inte sett röken av. Men plus är ett plus så nu blir det ett syskon =)
Jag är glad, om än lite chockad... försöker lista ut vilken vecka jag kan vara i då jag inte haft någon mens att gå efter. Vid första graviditeten fick jag illamående kring v 7-9. Då skulle jag vara ca 2 mån redan! Och då var min dotter bara 3 mån när jag blev på smällen.
Jag befinner mig utomlands nu under min mammaledighet (thailand, där även pappa kommer ifrån) och hade tänkt stanna tills nyår och ska egentligen tillbaka till mitt jobb i februari. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Åka hem tidigare eller inte. Här har jag ju inga rättgiheter att få ultraljud och hälsokontroller, det känns lite obehagligt att gå hela graviditeten utan att göra någon koll.
eller så får jag betala för det, men det kan bli rätt dyrt. Men det får det vara värt.
Vet inte vad jag ville här egentligen, bara skriva av mig. Just nu är det bara jag och du som vet, inte ens mannen.