• Äldre 2 Jun 06:15
    15976 visningar
    13 svar
    13
    15976

    Hinnsvepning

    Hej,

    När har ni bett om hinnsvepning och vem och vart och när har ni gjort det? Jag har tidigare fött barn i Norge och då var det läkare på förlossningen som gjorde det.

    Jag gick över två veckor med båda mina tidigare barn och är rädd att gå över igen... BF om 2 dagar????

  • Svar på tråden Hinnsvepning
  • Äldre 2 Jun 07:51
    #1

    Det är nog lite olika! Jag var på hinnsvepning på förlossningen igår men det beror på att jag var där i ett annat ärende. Tror även min BM gör det.

    Lycka till:)

  • Äldre 2 Jun 08:28
    #2

    Hur nära BF var du när du gjorde hinnsvepning? Funderar på om jag skallkontakta barnmorskemottagningen om det men känner att hag helst gjort det på förlossningen eftersom jag har en så flummig barnmorska...

  • Äldre 2 Jun 12:52
    #3
    Talin skrev 2018-06-02 08:28:28 följande:

    Hur nära BF var du när du gjorde hinnsvepning? Funderar på om jag skallkontakta barnmorskemottagningen om det men känner att hag helst gjort det på förlossningen eftersom jag har en så flummig barnmorska...


    Jag har BF 13/6 men min bebis ligger i säte och det går inte att sätta igång en sån förlossning och jag får inte gå över tiden. Ska dit var 3:dje dag nu och se om det hjälper!
  • Äldre 3 Jun 02:19
    #4

    Jag var orolig att gå över tiden med andra barnet. Min bm gjorde hinnsvepning dagen efter bf. Ett dygn senare var lillebror ute. Fick tid för hinnsvepning av henne just pga min oro. Storebror gick över tiden med 3 dagar bara.

  • Äldre 3 Jun 02:21
    #5

    Min barnmorska fråga om vi skulle försöka. Tyvärr gick det inte. Jag gick över tiden var därför. Så barnmorskor kan göra


  • Äldre 3 Jun 08:43
    #6

    Har fått hinnsvepning på min bm mottagning men även på bedömningsmottagning och Förlossningen. Tyvärr har inte hinnsvepning på mig fått igång något haha :) men jag hoppas alltid och kommer fråga även denna gång om de kan svarva ;)

  • Äldre 3 Jun 11:56
    #7

    Jag gjorde två hinnsvepningar med första barnet och tre med andra barnet. Störst effekt var det när en manlig läkare gjorde det som hade stora händer men det var enormt obehagligt! Ingen sv gångerna satte Dick förlossningen igång dagen efter, trots att den manliga läkaren sa att ni hänger hinnan utanför så han var inte förvånad om jag inte ens skulle kunna gå till parkeringen innan vattnet gick...! Men icke! :/

  • Äldre 4 Jun 01:22
    #8

    Jag fick värkar på väg hem från barnmorskan och sonen var ute dagen efter. ????

  • Äldre 5 Jun 09:30
    #9

    Jag gjorde hinnsvepning på morgonen några timmar senare satte förlossningen igång

  • Äldre 5 Jun 10:20
    #10
    Mariachilli skrev 2018-06-05 09:30:24 följande:

    Jag gjorde hinnsvepning på morgonen några timmar senare satte förlossningen igång


    Hade du gått över tiden då?

    Jag ska på hinnsvepning nummer två på torsdag och då är det en vecka till BF. Så man vet vad man kan vänta sig:)
  • Äldre 6 Jun 01:22
    #11

    Hade du haft känningar innan hinnsvepningen du gjort? Var gjorde du hinnsvepningen hos barnmorskan eller på förlossningen? Jag pratade med förlossningen idag men de menade att för att få effekt och inte bara ont borde jag haft känningar att förlossningen var på G, annars skulle effekten mest bli smärta. Dock hann jag ju göra tre hinnsvepningar inför min andra födsel men det var i Norge...

    Bara två dagar över tiden än men blir mer och mer orolig för igångsättning ju fler dagar som går:/

  • Äldre 6 Jun 01:39
    #12

    Jag hade ingen känning att förlossningen var på gång när barnmorskan gjorde hinnsvepning dagen efter bf. Hade tom två cm tapp kvar och var inte öppen någonting i princip. Väntade mitt andra barn. Gjorde inte speciellt ont. Värkarna och förlossningen startade när jag var på väg hem från hinnavepningen.

  • Äldre 7 Jun 19:03
    #13

    Jag hade inga känningar innan jag gjorde hinnsvepning
    Och det var samma dag jag födda som de sa att jag skulle föda
    Blev en snabb förlossning

Svar på tråden Hinnsvepning