• SummerSun84

Blödning vecka 7-9

Hej. Jag är gravid med mitt första barn i vecka 7. I torsdags kom en ljus brun flytning sen fick jag typ en blödning som har sett ut som mensen gör i slutet av en riktig mens dvs brun kletigt. Sen under två igår lite mer vanligt blod. Fyller inte någon binda kan jag tillägga. Enligt barnmorskan och häftet jag fick i posten igår så är det vanligt med en sån här blödning. Idag verkar allt vara lugnt igen. Någon som känner igen sig just under gravid vecka 7?

• Svar på tråden Blödning vecka 7-9
  • Ebo88

När jag var i v.6+0 så fick jag en blödning men en svart slemklump. Vul dagen efter och såg ett hjärta picka på.

I v.8+1 fick jag en till blödning. Vul i v.8+4 visade att allt var bra.

Mellan v.8+6-v.10+6 hade jag ljusrosa flytningar till och från.

Jag hade en liten blödning i livmodern som orsakade allt. Efter varje blödning / flytning så minskade allt. Det var jobbigt ändå för man vill ju inte blöda när man är gravid men är idag i v.20+5 och allt är bra. Väntar en flicka den 14/10.

• SummerSun84

Hade du någon molvärk? Jag hade någon liten klump igår men det var allt. Idag är det bara lite mörkt som kommer men inget mer.

• Ebo88
    SummerSun84 skrev 2018-06-02 13:32:30 följande:

Hade du någon molvärk? Jag hade någon liten klump igår men det var allt. Idag är det bara lite mörkt som kommer men inget mer.

I samband med blödning så hade jag molvärk. Men det var under blödningen och kanske upp till några timar efter. Om jag hade mycket rosa flytningar så hade jag också lite molvärk men inte annars. Var det bara någon liten rosa flytning som kom så kände jag inget men ibland kom det mer och kunde hålla på i några dagar och då kändes det
  • SummerSun84

Okej. Grattis till kommande flicka också =D. Jag blev ju såklart orolig över detta men det är tydligen ganska vanligt de första veckorna i graviditeten. Jag frågade iallafall barnmorskan och hon trodde att jag kunde vara lugn. Kan vara blödningar från livmodertappen. Har ju opererat min en gång i tiden för cellförändringar. Kanske är lite extra känslig då.

• mamma2019

Är i v 8 men har oxå haft lite blödning men mest bruna flytningar.

Hade det i vecka 6 oxå.

Verkar som det är fullt normalt men klart man oroar sig lite.

• Ebo88
    SummerSun84 skrev 2018-06-02 14:29:39 följande:

Okej. Grattis till kommande flicka också =D. Jag blev ju såklart orolig över detta men det är tydligen ganska vanligt de första veckorna i graviditeten. Jag frågade iallafall barnmorskan och hon trodde att jag kunde vara lugn. Kan vara blödningar från livmodertappen. Har ju opererat min en gång i tiden för cellförändringar. Kanske är lite extra känslig då.

Din bm har helt rätt i vad hon säger. Man vet inte hur många det är förrän man själv är i samma situation men det är ju ca 30-40% som blöder. Min svärmor blödde i 6 månader vilket resulterades i min sambo.

Men som sagt det är ju inget man tänker på innan man själv gör det. Men det är lite otäckt och läskigt även fast det är normalt.

Har du gjort vul eller ska du få göra?
  • SummerSun84

Jag har bara ultraljud inbokat i juli. Det verkar ha lagt sig igen nu. Liiiite brunt kvar men inte mkt alls. Din kommentar lugnande ner mig faktiskt.

• Jag är bara jag

Blödde rött som krävde binda v.7 med sonen. Brunt 6 dagar till. Var övertygad om ett 5:e m.f, men se icke, han föddes! Glad

• Maddisen29

Blödde jättemkt, hade kramper och smärtor. Blödde länge 2 månader c:a även klumpar. Fostret hade inte växt men hjärtat ticka på. Läkaren sa att det antagligen var något fel då.det inte växte som det skulle. Nästa vecka hade fostret växt och hjärtat ticka på. Allt gick bra och blod behöver inte vara något allavarligt.

• Maddisen29

Blödde jättemkt, hade kramper och smärtor. Blödde länge 2 månader c:a även klumpar. Fostret hade inte växt men hjärtat ticka på. Läkaren sa att det antagligen var något fel då.det inte växte som det skulle. Nästa vecka hade fostret växt och hjärtat ticka på. Allt gick bra och blod behöver inte vara något allavarligt.

• Maddisen29

Blödde jättemkt, hade kramper och smärtor. Blödde länge 2 månader c:a även klumpar. Fostret hade inte växt men hjärtat ticka på. Läkaren sa att det antagligen var något fel då.det inte växte som det skulle. Nästa vecka hade fostret växt och hjärtat ticka på. Allt gick bra och blod behöver inte vara något allavarligt. Nu är tjejen 2 år.:)

Svar på tråden Blödning vecka 7-9