• Pontus3345

Paraflex Biverkningar

ja!

Undrar bara om någon vet hur länge Paraflexs biverkningar stannar kvar? Har tagit minst 1 tablett i 1-2 månader (förutom i 3 dagar då jag slutade med dem ett tag). I början tog jag 2-3 tabletter per dag tillsammans med en ibumetin eller alvedon men sen så har jag dragit ner det till 1 tablett varje dag på kvällen. 

Har lidit av muskelvärk i nacken, axlar, kan nästan säga att jag har ont i hela ryggen. Är väldigt lång och har alltid gillat att spela dator ända sen barndomen och har fått en så kallad ''nerd neck'' som då på senaste tid har gjort så att jag har fått ont i ryggen/nacke/axlar och blev då värre när jag fick diagnos Ångest/hälsoångest.

Tillbaka till biverkningarna, har sett att det står att man kan ha yrsel/dåsighet/trötthet illamående och det har jag känt. Har inte tagit några tabletter den senaste veckan men känner mig fortfarande borta. Min ångest gör så jag får huvudvärk och tillsammans med yrsel och illamående så blir det inte en bra kombination för mig då jag tänker att det ska vara något farligt.

Det jag vill komma till är hur länge kan dem här biverkningarna sitta? Jag har ju tagit en massa tabletter, startade med 50 stycken och har ungefär 15-25 kvar.

Förlåt om inlägget blev för långt, ville vara så specifik som jag kunde.
  • Svar på tråden Paraflex Biverkningar
  • Anonym (F)

Du kanske ska ta tag i roten på problemet , blandannat träna upp din hållning så du inte får ont , sen de där med ångest känner jag igen , ja hade spända muskler i nacke o axlar o rygg och fick paraflex utskrivet också men det funkade inte för mig eftersom om det grundar i ångest och psykisk ohälsa så kommer inte muskelavslappnande att hjälpa. Jag äter nu antidepressiva och det har hjälpt väldigt bra , mina muskler är inte alls lika spända som förut. Hoppas de löser sig för dig!

• Anonym (hade samma)

Va sjukt att jag såg det här inlägget av en slump! För ett halvår  sedan började jag få extremt stela muskler i nacke, hals och skulderblad och ont i ryggen. Fick också oförklarlig ångest från ingenstans som övergick till hälsoångest eftersom jag också hade känt mig allmänt hängig och "konstig", typ småsjuk i några månader. Fick precis som du paraflex utskrivet för muskelspänningarna men tog dem aldrig. Hur som helst, fick sen yrsel, huvudvärk och illamående som satt i flera veckor. Då gjorde min läkare tillslut ett monospot-test som visade att jag hade körtelfeber. Har haft det tidigare i tonåren (är nu snart 30 år) men viruset hade tydligen reaktiverats vilket det tydligen kan göra vid nedsatt immunförsvar och då kan det sådana atypiska symptom jag hade. Alla mina långvariga symptom inklusive ångesten och muskelvärken hade alltså berott på det. Nu drygt ett halvår senare mår jag äntligen nästan helt bra. Så dina symptom kanske inte alls beror på Paraflexen, kan vara körtelfeber som i mitt fall. Be din läkare om ett snabbtest! 

Svar på tråden Paraflex Biverkningar