• CH90

    Komplikation efter missfall

    24 april: Besök hos MVC för ultraljud, de gav inget klart besked utan jag fick vänta några dagar och återkomma för att träffa läkare som kunde göra VUL.

    27 april: Fick konstaterat missfall (ofostrig graviditet) i v 12 hos MVC.

    11 maj: Fick komma till sjukhus för bedömning och började kur 1 med cytotec.

    15 maj: Åker till gynakuten med smörtor, undersöks. Åker hem med kur 2 cytotec.

    23 maj: Återbesök på sjukhuset, konstaterar att en hel del rester finns kvar.

    29 maj: Operation (skrapning). 

    30 maj: Vaknar på natten med frossa och feber, åker till gynakuten. De tar prover som visar på högt infektionsvärde. Blir inlagd i 5 dagar med behandling intravenöst. Fick enligt läkare sepsis (blodförgiftning) i samband med skrapningen. 

    3 juni: Blir utskriven med 7-dagarskur i tablettform.

    Allt detta har tagit 41 dagar! Och än är det inte helt slut. 
    Jag har inte fått tillbaka min cykel än eftersom det varit en massa olika hinder på vägen.

    Är det någon annan som upplevt att det har tagit lång tid efter missfall? Och vågar en ens försöka bli gravid igen..? 

  • Svar på tråden Komplikation efter missfall
  • joannaq

    Fick oxå reda på att jag hade en ofosterlig graviditet förra tisdagen.. Fick göra en cytotec kur hemma men behövde inte åka in, men hjälp vilka smärtor! Värre än mina två förlossningar tillsammans :(( Jag ska tillbaka nu på torsdag för att se om allt kom ut..

    Lider med dig att det blev så illa <3 Men klart att du vågar igen,min läkare sa att denna graviditet har inget med nästa att göra :))

  • Anonym (X)

    Ont hade jag inte, men blödde i drygt sex veckor efteråt. Sedan en mens och därefter blev jag gravid igen. Lilla är nu 12 månader.

  • CH90

    Skönt att det gått bra efteråt iaf. Största rädslan är att hamna på sjukhus igen. 

    Men väntar på att cykeln ska komma igång igen. Tog tester idag och äntligen fick jag ett negativt gravtest. Får väl se vad som händer :) 

  • joannaq

    Nu vet jag vad du gick igenom TS, åkte på infektion i livmodern i helgen.. Blev inlagd på söndagsnatt fick antibiotika och ny cytoteckur då det visade sig att allt inte var ute.. Men på tisdag blev jag istället skrapad.. Fy vilken pers att gå igenom.

    Men det positiva var att de såg en fin äggblåsa i vänster äggstock! Så hoppas inte den släpper innan jag slutat blöda hehe. Men då vet jag att kroppen kommit igång {#emotions_dlg.flower} Så det är en tröst i allt elände som varit.

    Lycka till  

Svar på tråden Komplikation efter missfall