• Frökenglad

Någon mer med BIM runt 10/6 som vill följas åt?

Hej!!

Har bim runt 10/6 och hoppas på plus :D dock så tror jag ärligt att jag inte är det innerst inne. Men än är det för tidigt att ens veta det så ;)

Fick världens stickningar i livmodern i tisdags 29/5. Borde riktigt ont i flera timmar. Annars har jag känt det runt den dagen (före och efter), som tusen nålar men inte lika ont och i bara någon sekund.

Mina känningar:

- svag molande värk som kommer och går. Känns inte riktigt som mensvärk.

- lätt för illamående vilket inte är vanligt för mig.

- extremt trött.

- känns som ilningar/träningsvärk i livmodern lite då och då.

Mitt undermedvetna säger att jag inte är gravid, men på någotvis kan jag inte sluta hoppas lite ändå. Försöker att verkligen inte tänka på det.

• Svar på tråden Någon mer med BIM runt 10/6 som vill följas åt?
  • Ereya

Åh vad kul, hej hej!

Såg att du skrev i en annan tråd också men jag kan svara här också. Skönt att starta om från "början" liksom. Jag fick tidigt missfall i v.6 förra månaden, blödde ordentligt mellan 20-24 maj och sen ruckades cykeln så jag fick ägglossning redan den 28/5(!!!). Jag tempar så det syntes liksom svart på vitt, plus alla andra symptom. Så vi hade sex fredag och söndag innan ägglossningen på måndagen, var helt förberedda på att den skulle komma som beräknat den 3/6, eller skjutas fram pga missfallet.

I fredags 1/6 fick jag väldiga kramper downstairs, precis som förra månaden, som slutade efter 20-30 minuter (fästsmärta?). Brösten är stora och tunga men inte ömma. Är ju bara på ÄL+6 så att

känna nåt nu är ju bara inbillning tänker jag :p (gud vad länge sen man gjorde en sån smajlis hahaha!)

Hur länge har ni försökt?!

• Ereya

Och juste, förra månaden var jag helt bombsäker på att jag INTE var gravid. Testade till och med negativt på BIM-1. Sen kom inte mensen och jag tänkte att vad är det här så jag testade igen på BIM+3. Tro fasiken där var ett svagt, svagt plus! Vilket dock indikerade på att något var fel då jag vid min tidigare graviditet plussat skarpt och rejält efter ca fem sekunder på BIM-1(ÄL+14).

• Frökenglad

Ja jag tänkte att det var skönt med en ?egen? tråd :)

Men åh beklagar missfallet.. :( men hoppas denna månad :D är ju tyvärr inte så mycket att göra åt.. :(

Dina symtom låter lovande iaf :D

• Frökenglad

Hur kändes dina kramper du hade?

Ja med sonen plussade jag också super starkt på bim-4! 14 dagar efter ÄL ;) men ändå att det kan skilja sig så mycket, man vill så gärna så man hoppas in i det sista haha!

• Ereya
    Frökenglad skrev 2018-06-03 22:43:06 följande:

Hur kändes dina kramper du hade?

Ja med sonen plussade jag också super starkt på bim-4! 14 dagar efter ÄL ;) men ändå att det kan skilja sig så mycket, man vill så gärna så man hoppas in i det sista haha!

Som hugg typ, en hand som kramade om hela alltet, och så ilade det. Nu har jag faktiskt lite molvärk :) Men ska försöka hålla mig till ÄL+13 iaf. Åh så mysigt med ett barn redan, och med syskonförsök! Stort lycka till!
  • Frökenglad
    Ereya skrev 2018-06-03 22:49:48 följande:

Som hugg typ, en hand som kramade om hela alltet, och så ilade det. Nu har jag faktiskt lite molvärk :) Men ska försöka hålla mig till ÄL+13 iaf. Åh så mysigt med ett barn redan, och med syskonförsök! Stort lycka till!

Åh spännande :) låter lovande! Har också molvärk till och från.. har haft kraftigare idag än tidigare dagar.. har liksom inget minne alls om jag brukar ha mensvärk mellan ÄL och bim i vanliga fall.

Ja visst! Vi vill så gärna ha två stycken barn tätt! Så nästa grav blir sista, men tätt kan vi ju inte räkna med egentligen.. :)

Lycka till till er med :D
  • hoppas19

Hej!

Hoppar in här. Tror jag har bim den 8/6 och hoppas på ett andra barn. Jag har 2 missfall bakom mig och vi har försökt i 2,5 år nu. Sista missfallet var i september 2017.

Har lite oregelbunden mens så jag vet inte exakt när det är dax. Vi gjorde iaf det vi kunde med sexandet o fick till det flera dagar före beräknad äl, på den dagen och två dagar efter.

jag tycker att det finns endel +symtom men litar inte på dem. kan lika gärna vara tecken på att mensen är på g.

Har molverk som kommer o går och som flyttar på sig. Har vid tidigare graviditeter inte haft molverk före bim. har ont/spänningar i tuttarna. Det som talar för det mest är väl att 7 dagar efter beräknad äl hade jag en liten blödning klar rött blod som kom o slutade direkt. kom bara lite på pappret. kan ju varit spotting men i så fall borde mensen kommit el kommer i dag.

Hoppas så klart men samtidigt tror jag att mensen ist kommer lite tidigt.

Någon annan som hoppas på att mensen inte lommer?

• Ereya
    Frökenglad skrev 2018-06-03 22:56:09 följande:

Åh spännande :) låter lovande! Har också molvärk till och från.. har haft kraftigare idag än tidigare dagar.. har liksom inget minne alls om jag brukar ha mensvärk mellan ÄL och bim i vanliga fall.

Ja visst! Vi vill så gärna ha två stycken barn tätt! Så nästa grav blir sista, men tätt kan vi ju inte räkna med egentligen.. :)

Lycka till till er med :D

Molvärk hade jag förra månaden, då jag plussade svagt men fick MF. Nu molar det också lite men det kan såklart vara inbillning. Brösten är stora och ömmar men det kan ju också höra till vanlig PMS liksom... När hade du bim? Min är 12/6, sex dagar kvar...
    hoppas19 skrev 2018-06-06 08:08:48 följande:

Hej!

Hoppar in här. Tror jag har bim den 8/6 och hoppas på ett andra barn. Jag har 2 missfall bakom mig och vi har försökt i 2,5 år nu. Sista missfallet var i september 2017.

Har lite oregelbunden mens så jag vet inte exakt när det är dax. Vi gjorde iaf det vi kunde med sexandet o fick till det flera dagar före beräknad äl, på den dagen och två dagar efter.

jag tycker att det finns endel +symtom men litar inte på dem. kan lika gärna vara tecken på att mensen är på g.

Har molverk som kommer o går och som flyttar på sig. Har vid tidigare graviditeter inte haft molverk före bim. har ont/spänningar i tuttarna. Det som talar för det mest är väl att 7 dagar efter beräknad äl hade jag en liten blödning klar rött blod som kom o slutade direkt. kom bara lite på pappret. kan ju varit spotting men i så fall borde mensen kommit el kommer i dag.

Hoppas så klart men samtidigt tror jag att mensen ist kommer lite tidigt.

Någon annan som hoppas på att mensen inte lommer?

Lycka till <3 Missfall är grisigt att få, men sen kommer plusset som stannar kvar och då blir det värt all möda i världen!
  • hoppas19

Jag tror att det ska vara dredag 6/8 som är bim. nu är det liksom mest att vänta....

• anny1

Hoppar in här  
    Enligt min kalenderapp har jag bim 12/6 men fick ägglossning runt 26/5 så tror det är runt 10/6 istället. Har en lite oregelbunden mens som varierat mellan 29-42 dagar därav ägglossningstesterna. 
    Har känt av stickningar i ena bröstet och lite molvärk men det är det enda hittills. Fick ett svagt streck på testa tidigt från RFSU igår (ÄL+10). Ska testa igen imorgon och hoppas på att nästa test också ger ett streck så det inte bara var ett spökstreck igår!  
    Har ni testat än?

Svar på tråden Någon mer med BIM runt 10/6 som vill följas åt?