• Anonym (Nunnan)

Slutade nätdejta - ville träffa någon IRL - stensingel i 1,5 år nu

Tänkte för 1,5 år sen att nu räcker det. Killar från tinder, HP, match, mötesplatsen, badoo,mm. Har antingen varit fel för mig eller så har jag varit fel för de. Många oseriösa som har fler på g och bara vill ligga. Tar mycket energi så jag tänkte att nä, stänger ner och hoppas hitta någon IRL.

Så...1,5 år senare. Inte en enda dejt. Inte en enda som bjudit ut mig, tagit kontakt med mig, addat mig på fb, ringt mig, pratar med mig/visat intresse på något vis/flirtat med mig. Alltså i n g e n.

Har försökt heja på killar på gymmet, jobbet och på en kurs jag går.

Msn får hej tillbaka och knappe mer. Ingen frågar mer hur helgen var eller någonting. Jag får inte ens chansen att börja prata för efter hej tittar folk i det här landet bort. Då kan man ju inte bara ?hallå! Hur va din helg då!?? Jag får inte ens chansen att flirta.

Alltså detta är ju sjukt. Jag börjar undra om jag luktar illa.

Ska det verkligen vara så svårt att träffa någon utanför dejtingapparna?

• Svar på tråden Slutade nätdejta - ville träffa någon IRL - stensingel i 1,5 år nu
  • Anonym (MrX)

Problemet är att man lätt kan få en desperat aura kring sig när man befinner sig i din situation. Jag är gift men har själv varit där.

Det tog något år att finslipa men ett trix är att du inte går direkt på den du vill ha. Börja prata med personens kompis, som du inte känner något för. Då blir det mer naturligt. Efter en stund kommer den rätte fram och då får man en naturlig ingång.

Sedan måste man försöka få till ett avslut. På min tid frågade man efter telefonnr och det är alltid lättare att säga ja än nej. Om man får numret kan man ta tag i saken någon dag senare, prata i kanske 1 timme osv och träffas igen osv.

Ovanstående var innan Tinders tid och nu funkar det kanske annorlunda.

• Anonym (Låter desperat...)
    Anonym (Nunnan) skrev 2018-06-03 23:14:14 följande:

Tänkte för 1,5 år sen att nu räcker det. Killar från tinder, HP, match, mötesplatsen, badoo,mm. Har antingen varit fel för mig eller så har jag varit fel för de. Många oseriösa som har fler på g och bara vill ligga. Tar mycket energi så jag tänkte att nä, stänger ner och hoppas hitta någon IRL.

Så...1,5 år senare. Inte en enda dejt. Inte en enda som bjudit ut mig, tagit kontakt med mig, addat mig på fb, ringt mig, pratar med mig/visat intresse på något vis/flirtat med mig. Alltså i n g e n.

Msn får hej tillbaka och knappe mer. Ingen frågar mer hur helgen var eller någonting. Jag får inte ens chansen att börja prata för efter hej tittar folk i det här landet bort. Då kan man ju inte bara ?hallå! Hur va din helg då!?? Jag får inte ens chansen att flirta.

Försöker du få kontakt med vem som helst av motsatta könet eller hur tänker du?
    Låter lite som du kan tänka dig vem som helst.
  • Anonym (Ragga då)

Men du säger ju bara hej och sen vill du att killen ska göra hela jobbet efter det.

Om du visar tydligt vad du vill blir det nog åka av, men då liknar det väl Tinder igen till viss del.
  • Anonym (Tjejen)

Jag tror det är väldigt svårt attträffa någon om man går ut stenhårt med tanken- nu ska jag träffa någon!

Tricket är att mer gå inför att ha kul och vara social i allmänhet. Prata och vara öppen mot folk man träffar och inte tänka att varje tillfälle ska leda till en dejt. För de allra flesta av oss så är det ändå så att en majoritet av alla vi träffar är vi ändå inte kkomplatibla med så det går ju inte att hugga första bästa men träffar.

Mitt bästa raggningstips för alla är att gå ut på krogen eller klubb med en kompis och gå in för att vara social med många ute. Snacka med både tjejer och killar, dansa och ha kul. Är man bara två och inte ett helt gäng så är det lätt att både komma in i andras gäng och få kontakt med duos. Sen är det viktiga att bara gå inför att ha det trevligt och socialt. Rätt som det är träffar man på någon trevlig prick som man vill lära känna bättre.

Går du inte ut så får du maxa ditt sociala liv på gymmet eller nåt istället. Kanske finns det någon träningsgrupp att gå med i så att du kan träffa lite samma människor en längre tid och ha ett gemensamt intresse att bonda över?

• Anonym (Nunnan)
    Anonym (MrX) skrev 2018-06-03 23:34:17 följande:

Problemet är att man lätt kan få en desperat aura kring sig när man befinner sig i din situation. Jag är gift men har själv varit där.

Det tog något år att finslipa men ett trix är att du inte går direkt på den du vill ha. Börja prata med personens kompis, som du inte känner något för. Då blir det mer naturligt. Efter en stund kommer den rätte fram och då får man en naturlig ingång.

Sedan måste man försöka få till ett avslut. På min tid frågade man efter telefonnr och det är alltid lättare att säga ja än nej. Om man får numret kan man ta tag i saken någon dag senare, prata i kanske 1 timme osv och träffas igen osv.

Ovanstående var innan Tinders tid och nu funkar det kanske annorlunda.

Nej jag har tvärtom inte ens velat ha en relation. Har haft inställningen att jag träffar någon när tiden är rätt. Är nöjd med livet som singel men vill ju såklart träffa någon som jag blir kär i. Letar inte och kan omöjligt ge ett desperat intryck. 

Just därför tycker jag det är väldigt segt, trots att jag är glad och "normal" mot alla jag möter så händer inget IRL. Dock anstränger jag mig inte heller men det blir ju aldrig något sånt tillfälle heller.
  • Anonym (Nunnan)
    Anonym (Låter desperat...) skrev 2018-06-04 01:25:40 följande:
    Försöker du få kontakt med vem som helst av motsatta könet eller hur tänker du?
    Låter lite som du kan tänka dig vem som helst.
    Tvärtom är jag inte ett dugg desperat och vill verkligen inte ha vem som helst. Då hade jag väl stannat kvar på tinder? 

Jag trivs som sagt med mig själv och behöver inte en man nu men såklart det skulle vara trevligt att bli kär. Blir dock inte intresserad av vem som helst men när ingen visar intresse väcks inte heller intressen. 
  • Anonym (Nunnan)
    Anonym (Ragga då) skrev 2018-06-04 07:31:45 följande:
    Men du säger ju bara hej och sen vill du att killen ska göra hela jobbet efter det.

Om du visar tydligt vad du vill blir det nog åka av, men då liknar det väl Tinder igen till viss del.
    Fast vad mer ska man säga när någon vänder bort blicken efter ett kort hej?
  • Anonym (Nunnan)
    Anonym (Tjejen) skrev 2018-06-04 08:20:20 följande:

Jag tror det är väldigt svårt attträffa någon om man går ut stenhårt med tanken- nu ska jag träffa någon!

Tricket är att mer gå inför att ha kul och vara social i allmänhet. Prata och vara öppen mot folk man träffar och inte tänka att varje tillfälle ska leda till en dejt. För de allra flesta av oss så är det ändå så att en majoritet av alla vi träffar är vi ändå inte kkomplatibla med så det går ju inte att hugga första bästa men träffar.

Mitt bästa raggningstips för alla är att gå ut på krogen eller klubb med en kompis och gå in för att vara social med många ute. Snacka med både tjejer och killar, dansa och ha kul. Är man bara två och inte ett helt gäng så är det lätt att både komma in i andras gäng och få kontakt med duos. Sen är det viktiga att bara gå inför att ha det trevligt och socialt. Rätt som det är träffar man på någon trevlig prick som man vill lära känna bättre.

Går du inte ut så får du maxa ditt sociala liv på gymmet eller nåt istället. Kanske finns det någon träningsgrupp att gå med i så att du kan träffa lite samma människor en längre tid och ha ett gemensamt intresse att bonda över?

Jag går inte ut och klubbar längre tycker det är trist och är jag ute så är jag inte intresserad av att börja prata med killarna ute de känns så desperata och det gör att jag inte tycker de är attraktiva. Känns som killar på krogen tar vem som helst. 

Jag har som sagt inte gått ut stenhårt med tanken att nu ska jag träffa någon. Jag tänkte att om jag skiter i dejtingapparna så kommer man väl ändå någon dag träffa någon IRL. Men det verkar man inte göra. 

Gymmet är bra, pratar med bekanta där men ingen visar intresse i den meningen att det ens känns nära att bli en dejt. Då är jag inte intresserad heller av dessa män så det är väl sak samma men jag är trevlig och social, men det blir liksom inget tycker jag.

Tror tyvärr folk inte flirtar IRL längre om de är singla. Upptagna gör det bara det har jag märkt. De kan ju inte flirta på nätet då åker de dit, så de gör det IRL.

• Anonym (Walkin')

Jobbar/pluggar du nu? Det är det bästa sättet, enligt mig, att hitta någon. Alternativt via vänner. Jag har så som du, aldrig hittat någon seriös på krogen eller nätet, utan träffade min partner på en större halv-åtta-hos-mig-grupp från fb där ingen kände varandra. Tanken var inte ens att jag skulle hitta någon utan gick mest dit för att träffa folk, och sen hände det med tiden.

Jag rekommenderar som ovan att du inte ska verka desperat utan försöka prata med killar som du pratar med tjejer. Hälsar du på killar på gymmet? Hälsa då också på tjejer(om du inte redan gör det). Du tränar då på att ta kontakt utan en desperat baktanke. På samma sätt som du märker när en kille är desperat då märks det på tjejer också, och visst dras man till en som är trevlig, öppen och inte alltför på. Jag säger detta då jag varit i samma situation då det kändes som att ingen var intresserad, men genom att ändra min attityd på det här sättet började t o m manliga vänner bjuda ut mig med tiden då jag fick en mer avslappnad attityd.

• Anonym (Walkin')

Och ursäkta för min upprepning av ordet "desperat". Jag säger inte att du är det, man kan dock lätt framstå som desperat utan att vara det.

• Anonym (Tjejen)
    Anonym (Nunnan) skrev 2018-06-04 09:34:09 följande:

Jag går inte ut och klubbar längre tycker det är trist och är jag ute så är jag inte intresserad av att börja prata med killarna ute de känns så desperata och det gör att jag inte tycker de är attraktiva. Känns som killar på krogen tar vem som helst. 

Jag har som sagt inte gått ut stenhårt med tanken att nu ska jag träffa någon. Jag tänkte att om jag skiter i dejtingapparna så kommer man väl ändå någon dag träffa någon IRL. Men det verkar man inte göra. 

Gymmet är bra, pratar med bekanta där men ingen visar intresse i den meningen att det ens känns nära att bli en dejt. Då är jag inte intresserad heller av dessa män så det är väl sak samma men jag är trevlig och social, men det blir liksom inget tycker jag.

Tror tyvärr folk inte flirtar IRL längre om de är singlar. Upptagna gör det bara det har jag märkt. De kan ju inte flirta på nätet då åker de dit, så de gör det IRL.

Nej fast om du ändå inte är intresserad av just de männen så är det ju inget problem att det inte är nära att bli en dejt. ?!? Tricket är ju isf att utvidga din vänskaps krets eller bekantskapskrets så att du får möjlighet att träffa nya personer.

Mina relationer som startat irl har antingen varit genom att jag träffat nya personer via gemensamma bekanta eller att jag träffats ute på krogen... men då genom att träffas ute två gäng- alltså inte en raggsituation till att börja med utan bara att man började snacka ute ett större gäng.
  • Anonym (M)

När jag är på gymmet eller ute på annan aktivitet så är jag oftast helt fokuserad på just det och inte särskilt intresserad av att prata med andra.

• Steffqw

Jag har nyss blivit singel, 3 veckor sedan. Jag letade efter en kille att bli kär, träffade killar från krogen, tinder och badoo. Sen till slut träffa jag han från badoo och blev kär.

Nu är jag tbx på ruta ett. Har egentligen inte heller lust att leta killar på tinder elker badoo. Hellre irl. Så tänktw nu i sommar när jag är redo dra ut själv på krogen efter lite vin i kroppen. Då måste man ju vara social om man ör sjäkv. Försöka dansa osv.

Vart bor du ts?
  • Anonym (Bummer)

Jag tänkte precis som du, vill träffa någon irl men hände aldrig heller. Är inte ute och festar så mycket eller har stort kontaktnät så är tillbaka på apparna.

Svar på tråden Slutade nätdejta - ville träffa någon IRL - stensingel i 1,5 år nu