• Anonym (Tveksam)

    Tveksam

    För ett tag sedan fick jag MA i v12, var ganska ledsen efter det men försökte se saker & ting positivt iallafall. Jag fick jobb, en timanställning men jobbar varje dag för det behövs.

    Har 2 barn sedan tidigare, sambon tjänar bra med fast arbete.

    Vi är i 30års åldern och har det rätt bra.

    Först ville jag bli gravid igen direkt men vi bestämde oss för att vänta ett tag.

    Pga att vi var oförsiktiga står jag här nu gravid igen, veckorna tickar på

    och jag vet knappt vad jag vill? Och såklart kommer ångest med det.

    Tänker på mig själv, skulle vilja jobba lite mer och spara lite pengar,

    åka utomlands med de barn vi har.

    Jag har funderat nu i ca 3 veckor men blir inte klokare!

    Ena dagen vill jag, andra inte. Sambon vill..

    Jag har tid för tidigt vul på torsdag pga mitt ma sist.

    Jag vet att man aldrig ångrar ett barn men man kan ångra en abort..

    Ge mig bara lite peppande ord ????

  • Svar på tråden Tveksam
  • Anonym (Ledsen)

    Blir så ledsen, har försökt bli gravid i många PR utan resultat. Behåll barnet och var tacksam att gud har skänkt dig en sån fin gåva. Barn är den finaste gåvan livet kan ge en.

    Livet är orättvist, så orättvist

  • Anonym (Tveksam)

    Sitter du och skriver så till alla i just tråden ?Abort??

    Barn är en gåva, det vet vi alla.

    Men detta handla om mitt liv här och nu. Vi försökte få till vår lilla i nästan 3 år så jag VET. Din kommentar var onödig.

  • Anonym (Ledsen)

    Då ber jag omursäkt. nej skriver inte det i varje tråd.

    Kände bara en sådan sorg och känsla av orättvisa när jag läste din text.

    Önskar dug inget ont eller något annat, jsg hoppas att allt löser sig så att alla mår bra.

  • Anonym (t)

    För det första: jo, det är fullt möjligt att ångra ett barn, och det är inte SÅ ovanligt som man kan tro. Och barn behöver inte vara en gåva, utan kan vara något otroligt jobbigt som man inte alls vill uppnå. Jag tycker att det är vettigt att fundera både en och två gånger innan man väljer att bli gravid.

    Men i ditt fall, när du ändå pendlar mellan att vilja och att inte vilja, och när det är så pass "små" anledningar som talar emot, tror jag att du ska låta viljan styra. Risken finns att det inte fungerar när ni väl har bestämt er för att försöka igen, och om ni ändå hade tänkt skaffa fler barn i framtiden ser jag ingen anledning till abort.

    Men - det är ju, som du förstår, helt upp till er.

  • Anonym (Anna)

    Eftersom du nyligen ville försöka igen efter MA och att ni inom en ganska snar framtid (som jag uppfattar det) vill skaffa ett till barn så tycker jag att det låter dumt att göra abort nu. När jag dessutom läser din kommentar om att du har försökt länge innan du lyckades bli gravid med någon av graviditeterna så tycker jag ännu mer att du ska behålla detta barn, för vem vet hur lång tid det tar nästa gång eller om du lyckas bli gravid igen?

    Är det bara resor med barnen och ditt arbete som gör att du tvekar att behålla? Jag tror att du kommer att ångra en abort nu iom att du blev så ledsen över ditt MA (förståeligt dock) och att du verkar vilja ha barnet innerst inne då du velar fram och tillbaka.

    Lycka till oavsett vad du väljer att göra.

  • Anonym (A)
    Anonym (t) skrev 2018-06-07 11:30:05 följande:
    För det första: jo, det är fullt möjligt att ångra ett barn, och det är inte SÅ ovanligt som man kan tro. Och barn behöver inte vara en gåva, utan kan vara något otroligt jobbigt som man inte alls vill uppnå. Jag tycker att det är vettigt att fundera både en och två gånger innan man väljer att bli gravid.

    Men i ditt fall, när du ändå pendlar mellan att vilja och att inte vilja, och när det är så pass "små" anledningar som talar emot, tror jag att du ska låta viljan styra. Risken finns att det inte fungerar när ni väl har bestämt er för att försöka igen, och om ni ändå hade tänkt skaffa fler barn i framtiden ser jag ingen anledning till abort.

    Men - det är ju, som du förstår, helt upp till er.
    Håller med
  • 4kanske5

    Jag är fortfarande jättekluven till denna graviditeten, ena sekunden är jag tvärsäker p att jag vill ha ett barn till och superglad över chansen att få vara med om den här resan en gång till för att i nästa sekund bara känna att "nä detta orkar vi inte en gång till, syskonen är för stora, huset för litet, vi för gamla och jag hade tänkt plugga så jag måste göra abort"
    Velar och vet varken ut eller in

  • Anonym (A)
    Anonym (Anna) skrev 2018-06-07 13:21:41 följande:
    Eftersom du nyligen ville försöka igen efter MA och att ni inom en ganska snar framtid (som jag uppfattar det) vill skaffa ett till barn så tycker jag att det låter dumt att göra abort nu. När jag dessutom läser din kommentar om att du har försökt länge innan du lyckades bli gravid med någon av graviditeterna så tycker jag ännu mer att du ska behålla detta barn, för vem vet hur lång tid det tar nästa gång eller om du lyckas bli gravid igen?

    Är det bara resor med barnen och ditt arbete som gör att du tvekar att behålla? Jag tror att du kommer att ångra en abort nu iom att du blev så ledsen över ditt MA (förståeligt dock) och att du verkar vilja ha barnet innerst inne då du velar fram och tillbaka.

    Lycka till oavsett vad du väljer att göra. smile1.gif
    Håller med
Svar på tråden Tveksam