• Anonym (fel tajming)

Vilken lögn använder ni helst för att dissa nån?

Säger ni sanningen eller använder ni saker som " Fortfarande kär i exet? Det har inte med dig att göra men lite mycket nu bara, jag är inte redo för ett förhållande nu, du är inte min typ, det klickade inte för mig..etc etc?

Vad brukar ni säga om de inte klickar?

• Svar på tråden Vilken lögn använder ni helst för att dissa nån?
  • Anonym (Q)

Sorry, men det här funkar inte längre för mig. Jag är inte den du vara tillsammans med.

• Westman

Som kille vill jag nog helst höra "Sorry, inte intresserad" för då vet jag att gjorde inget fel, jag passade inte hennes smak bara, och att det gör minst ont att få höra. Men jag kan förstå varför många kvinnor helst drar till med en lugn eftersom det finns risk att vissa män blir aggressiva om de får ett rakt nej.

Inte meningen att kapa tråden, utan är mest nyfiken på vilka lögner andra kan tänkas skriva.

• Anonym2721

Jag brukar vara ärlig. Känner jag ingenting efter två dejter så brukar jag på ett artigt sätt säga det. Jag vill inte slösa bort någons tid eller att någon slösar bort min. Jag brukar säga att jag känner ganska omgående om det är rätt för mig eller inte. Tjejer är typ aldrig någonsin raka, alltid en gisningslek med dem. Jag brukar säga detta innan jag ens hör vad tjejen tycker.

Har träffat tjejer som låtsas som att de vill ses igen men där det bokas om tjugoelva gånger för att de inte vågar dissa någon. Sedan finns det de som man typ dissat för att de inte verkat intresserade för att sedan få höra att de blev så ledsna, de ville ju inte vara "för på".

Hatar spel, vägrar att spela dem. Raka rör och behandla andra som man själv vill bli behandlad.

• Anonym (Wtf)

?Dissa? är väl att såga någon? En nödlögn för att slippa träffa någon har tamejfan inget med ?dissa? att göra. Någon ordning på språket, snälla.

• BurningDiamond

Varför ljuga? Jag har alltid bara sagt att det här funkar inte, jag klickar inte, jag är inte kär/förälskad, eller liknande på samma tema.

• Anonym (Anonym557)

Det värsta är att såra någon. Det räcker med att välja fel ord. Har själv upplevt detts då en älskare sa till mig. Jag är inte intressad av dig som kvinna. Det är sex jag vill ha.

Visst kk är sex. Men bara för det behöver man inte slänga ur sig vad som helst. Har aldrig känt mig Så utnyttjad som då

• Butterfly83

Jag brukar vara ärlig och säga att jag inte är intresserad. Jag försöker alltid göra det på ett artigt och trevligt sätt men ändå så att det inte blir oklart för den andra att jag inte ser en framtid.

I början tyckte jag det var lite svårt att vara ärlig men efter att jag själv råkat ut för en som kom med ursäker så tycker jag att ärlighet är det enda rätta. Man skall inte vara rädd för att såra den andra. Man sårar den betydligt mera om man ljuger eller undviker. 

• Anonym (H)

Nyfekn bara, om man inte är intresserad av någon är väl både du är inte min typ och det klickade inte oftast sant? Sällan att det är en lägn i de sammanhangen tänker jag.

Nu har jag inte dejtar på evigheter så vet inte säkert men tänker att om jag träffat nån ett par gånger pch sen känner att jag inte vill träffa personen mer för att jag känner att det inte är en person jag skulle utveckla känslor för eller som jag inte har kul med, så skulle jag antaglogen bara säga att jag inte vill fprtsätta träffas eftersom jag inte känner att detta är rätt för mig. Typ. Tänker att så mycket mer förklaeing krävs inte efter två dejter.

Men det är ju alltså ingen lögn i det läget.

• Anonym (Hah)

När det gäller expojkvänner så har jag oftast dumpat dem genom att säga att jag behöver hitta mig själv, att jag behöver vara ensam eller att känslorna helt enkelt tagit slut. Egentligen är ju sanningen att jag bara inte är kär längre och vill vara med andra, haha.

Till KKn, dejter och ONS som envist klamrat sig kvar har jag helt enkelt slutat svara eller blivit sämre på det och då har det runnit ut i sanden. De har aldrig hört av sig eller krävt en förklaring och det är ju skönt, då jag inte ens är skyldig dem en då vi aldrig var tillsammans.

Eller justja! En enda gång har det hänt att en kille jag låg med några gånger krävde en förklaring då han klämde ur sig att han var kär i mig. Då sa jag att jag fortfarande var kär i mitt ex, vilket var en stor jävla lögn, haha!

• Smecker

"Det är inte du, det är jag".

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
Svar på tråden Vilken lögn använder ni helst för att dissa nån?