• Anonym

Ok att byta om utan handduk på stranden?

Vad säger ni om det?

Är det ok att visa kroppen naken när man byter om på ett textilbad?

• Svar på tråden Ok att byta om utan handduk på stranden?
  • Anonym (eee)

Jag tycker det är arrogant om folk inte ids svepa handduken om sig, men samtidigt går det ju rätt fort att dra på badbrallorna så jag skulle inte direkt bry mig heller, jag skulle väl titta bort troligen. 

som kvinna har jag alltid klänning till stranden, det gör allt så supersmidigt att dra på och av badkläder 

• Anonym
    Anonym (I) skrev 2018-06-04 21:36:27 följande:

Textilbad?

Ja, om man vill vara superkorrekt så kallas det textilbad. Badkläder är textil.
  • Anonym (M)

Barn ja

Vuxna tycker jag kan visa hänsyn nog att byta om under handduk. Men det stör mig egentligen inte. Tittar bort

• Anonym (Icke nudist)

Om någon behöver byta om på stranden och gör det lite kvickt och vänder ryggen till dit de flesta är så är det väl verkligen ingen big deal?

Det tar något tiotal sekunder och om någon inte vill se är det ju bara att titta bort.

Hänsyn. Från båda parter. Hur svårt ska det vara?

• Gryntroll

Absolut ok att snabbt och diskret byta om utan handduk enligt mig.

Själv har jag oftast kjol/klänning eller byter sittandes på filten. Det där man ser med trixandet med handduk virad runt kroppen och (o)balansen för att få in foten i byxan väcker ju betydligt mer uppmärksamhet än att snabbt och diskret byte utan trix...

• BurningDiamond
    Anonym skrev 2018-06-04 21:30:03 följande:

Vad säger ni om det?

Är det ok att visa kroppen naken när man byter om på ett textilbad?

Nej, inte efter puberteten. Vill någon visa upp sin nakna kropp tycker jag de kan gå till en nakenstrand istället.
  • Anonym (Icke nudist)

@Burning Diamond: Inte ens tio sekunder, lite i skymundan, de enda som ser är de som verkligen tittar?

• Anonym (H)
    BurningDiamond skrev 2018-06-04 22:17:10 följande:

Nej, inte efter puberteten. Vill någon visa upp sin nakna kropp tycker jag de kan gå till en nakenstrand istället.

Trospr/kalsonger under handduk, klänning eller liknande men inte hela världen om det inte är 100% skymt varje hundradels sekund. bh snabbt utan.

Känns ju fånigt om man som 40 plus skulle stå och krånga överdrivet. . Man ställer sig bortvänd spänner fast den torra bhn och så ett snabbt byte. Tar ju typ 1 sekund. Har mycket svårt att tänka mig att nån tar illa upp för det.

Klä av sig helt naken för att sedan obrydd klä på sig långsamt utan att skyla sig på något sätt tycker jag däermot inte man gör.
  • BurningDiamond
    Anonym (Icke nudist) skrev 2018-06-04 22:21:09 följande:

@Burning Diamond: Inte ens tio sekunder, lite i skymundan, de enda som ser är de som verkligen tittar?

De som ser det är de som råkar ha blicken riktat åt det hållet, inte många som sitter med kikare och väntar på att någon som blottar sig och videofilmar...

Om det är svårt att byta om utan att blotta sig så kan man göra som någon tidigare i tråden sa; ha en klänning. Eller ta med en badrock.
  • Anonym (b)

nej det är självklart inte ok

• Gryntroll
    Anonym (H) skrev 2018-06-04 22:26:40 följande:
    Trospr/kalsonger under handduk, klänning eller liknande men inte hela världen om det inte är 100% skymt varje hundradels sekund. bh snabbt utan.

Känns ju fånigt om man som 40 plus skulle stå och krånga överdrivet. . Man ställer sig bortvänd spänner fast den torra bhn och så ett snabbt byte. Tar ju typ 1 sekund. Har mycket svårt att tänka mig att nån tar illa upp för det.

Klä av sig helt naken för att sedan obrydd klä på sig långsamt utan att skyla sig på något sätt tycker jag däermot inte man gör.
    Exakt!
  • Anonym (I)
    Anonym skrev 2018-06-04 21:41:37 följande:
    Öh, nej! 
    Och om så vore så är meningen felformulerad.
  • Anonym (.)
    Anonym skrev 2018-06-04 21:41:37 följande:
    Nej, det är rent hittepå.
    Det är och kommer aldrig att vara korrekt i det sammanhanget. Det heter på superkorrekt svenska "bad" respektive "nakenbad". Man utgår således från, normen är, att man har någon form av badkläder, därför används olika former av tillägg när baden avviker - nakenbad.

"Textilbad" betyder på superkorrekt svenska att du badar i textil (inte vatten som du tycker är underförstått).
  • Anonym (F)

Nej. Är man vuxen tycker jag att man kan gott svepa en handuk (eller nåt) omkring sig. Det är inte så svårt.

• sebbe420

Ja det är självklart okej. Man kanske glömde handduken? Ska man inte få bada då? Men även om man har en handduk med sig får man dra av och på badkläder snabbt utan den. Det är verkligen andras problem om de väljer att "råka" se och störas av det,

• Anonym (A)
    Anonym (H) skrev 2018-06-04 22:26:40 följande:

Håller med
Svar på tråden Ok att byta om utan handduk på stranden?