• Anonym (gäddhäng)

WTF jag har fått gäddhäng!

Har alltid tränat, varit fysiskt aktiv och framförallt armar. Men sista halvåret har jag mått piss av olika anledningar och tappat motivationen. 
    Så nu har jag börjat få gäddhäng! Ska det alltså gå så jävla snabbt från det att man inte tränat armarna till att triceps ska bli fett? Eller är det överskottsfett och musklerna finns kvar?

Jag är inte speciellt överviktig, väger 64 och är 165 lång. Men är 40 år fyllda vilket kanske gör att denna förvandling går fortare? 

Hur blir jag av med detta gäddhäng så fort som möljligt? Jag trivs INTE med mina nya armar. De har blivit jättemjuka och som sagt hängiga underifrån.

Är det överskottsfett jag måste bli av med eller är det verkligen musklerna som förtvinat? 

Börja göra tricepsövningar och banta bort överflödigt fett? 

Tips? 

• Svar på tråden WTF jag har fått gäddhäng!
  • sebbe420

Ja du sade det själv, börja göra tricepsövningar och banta bort överflödigt fett tror jag också på.

Kan inte tänka mig att själva musklerna har minskat i omfång särskilt mycket på ett halvår. Det är nog en fråga om mer fett som samlats där.

• Anonym (snart 42)

Varför noja över naturliga åldersförändringar? I vår ålder börjar alla de där sakerna man förknippar med tantkroppar att dyka upp. Det är för att vi är på väg att bli tanter. Träna och sköt om dig så att du mår bra, men försök inte att bli tonåring igen! Det finns viktigare saker här i livet.

• Anonym (Snart 55)
    Anonym (snart 42) skrev 2018-06-05 05:15:38 följande:

Varför noja över naturliga åldersförändringar? I vår ålder börjar alla de där sakerna man förknippar med tantkroppar att dyka upp. Det är för att vi är på väg att bli tanter. Träna och sköt om dig så att du mår bra, men försök inte att bli tonåring igen! Det finns viktigare saker här i livet.

Nej, där har d fel.
    Det där är väldigt individuellt.

Jag fyller 55 nästa månad, har just aldrig tränat och har jättefina armar, helt utan häng.
    Har förresten inte hängbröst heller som så många skyller på åldern för att de inte begriper att det finns något som heter arv, anlag och förutsättningar också!
  • Anonym (H)

Oj, jag tror du överreagerar och stirrar dig blind på spegelbilden.. Är nästan övertygad om att dina armar är fasta och helt normala. De är säkert inte lika tighta som när du tränade, men lär ju inte blivit riktigt gäddhäng så snabbt.. Att de hänger LITE beror ju på tyngdlagen och inte en massa lös tom hud som dinglar.

• Flunk1
    Anonym (gäddhäng) skrev 2018-06-05 00:26:56 följande:

Har alltid tränat, varit fysiskt aktiv och framförallt armar. Men sista halvåret har jag mått piss av olika anledningar och tappat motivationen. 

Så nu har jag börjat få gäddhäng! Ska det alltså gå så jävla snabbt från det att man inte tränat armarna till att triceps ska bli fett? Eller är det överskottsfett och musklerna finns kvar?

Jag är inte speciellt överviktig, väger 64 och är 165 lång. Men är 40 år fyllda vilket kanske gör att denna förvandling går fortare? 

Hur blir jag av med detta gäddhäng så fort som möljligt? Jag trivs INTE med mina nya armar. De har blivit jättemjuka och som sagt hängiga underifrån.

Är det överskottsfett jag måste bli av med eller är det verkligen musklerna som förtvinat? 

Börja göra tricepsövningar och banta bort överflödigt fett? 

Tips? 

Life is a bitch...

Själv har jag fått en hängig pung efter att jag passerat 40 år...

Lev med det!
  • Anonym (Hm)
    Anonym (H) skrev 2018-06-05 06:26:26 följande:
    Oj, jag tror du överreagerar och stirrar dig blind på spegelbilden.. Är nästan övertygad om att dina armar är fasta och helt normala. De är säkert inte lika tighta som när du tränade, men lär ju inte blivit riktigt gäddhäng så snabbt.. Att de hänger LITE beror ju på tyngdlagen och inte en massa lös tom hud som dinglar.
    Tror jag med
  • sextiotalist
    Anonym (Snart 55) skrev 2018-06-05 05:22:17 följande:
    Nej, där har d fel.
    Det där är väldigt individuellt.

Jag fyller 55 nästa månad, har just aldrig tränat och har jättefina armar, helt utan häng.
    Har förresten inte hängbröst heller som så många skyller på åldern för att de inte begriper att det finns något som heter arv, anlag och förutsättningar också!
    Ja, livet är orättvist. Själv har jag inte heller gäddhäng, självklart, är jag avslappnad, så hänger det, men spänner jag armarna är det fast och hänger inget alls.
    Ts
    Gäddhäng för mig är det skinnet som inte fylls upp av någonting alls, varken muskler eller fett.
  • Anonym (Y)

Det är klart att ålder spelar in.

Är inte någon träningsnarkoman men håller mig i form och är i din ålder. Har visst gäddhäng, dallrande bakdel full med celluliter, läcker ibland när jag skrattar eller hostar, brösten har inte börjat hänga men de ser inte ut som när jag var 20.

Men jag gillar min kropp än då och bryr mig inte om små skavanker. Man mår bäst då.

• Duckan

Jag har ett ganska rejält gäddhäng. Var lite rundare för nåt år sen, avsaknad av muskler, gick ner i vikt och nu är det löst fladder där. Inte helt lätt att bli av med  eftersom det är just lös hud.
    Jag är också över 40. Det är nog lite, som det redan skrivits, kopplat till att bli äldre. Iaf om man inte är bra tränad tror jag.

Svar på tråden WTF jag har fått gäddhäng!