Ni som blivit gravida efter MF!
Hej tjejer!
Jag ska försöka förklara min sits så bra som möjligt för jag känner att jag måste få skriva av mig innan jag exploderar av tankar, och få prata med någon utomstående som också varit i ungefär samma sits. Hoppas någon orkar läsa!
Så, 8/3 fick jag tidigt missfall, plussade svagt bim-1 och började blöda dagen efter, fortsatte plussa svagt i 6-7 veckor, gjorde vul där det konstaterades att det var mf.
Fick tillbaka min mens 5/5 efter långt väntan, blödde lite olika då i 8 dagar så antar det var min mens, trots att jag brukar ha den i 4-5 dagar.
Så alltså räknade min app som jag haft i alla år, ut att min nästa mens skulle komma 3/6 men den kom istället 1/6.
MEN så hade jag ett gravtest hemma, vet inte varför jag ens tänkte tanken att testa när mensen kommit men jag gjorde det iaf, Apotekets egna, och till min förvåning var där ett svagt men ett plus! (Så pass svagt att man fick anstränga sig).
Jag testade det testet den 2/6, tog ett nytt igår 4/6 och det var lite starkare men synbart utan ansträngning. Så tänkte att jag provar ett till med samma test (Apotekets alla 3) på morgonurin och det syntes knappt med morgon urinet. Knäpp i huvudet som man blir ni vet så tänkte jag att det är nog bäst att ändå prova samma klockslag vid varje test och utan att dricka på morgonen så jag köpte ett Clearblue imorse och tog det nyss samma tid som de föregående två förutom det imorse då. Bilder nedan.
Någon som varit med om samma, fått "mens", svaga tester och ändå fått sin bebis? Enda jag tänker på är missfall just nu då jag fick så svaga på första försöket som slutade i mf på bimdagen.
Tillägga att blödningen var klarröd och hade små koagulerat blod ibland, inte haft ont förutom molvärk lite svagt. Helt enkelt blött som min mens brukar se ut, förutom att färgen varit ljusare. Samt att blödningen upphörde igår förmiddag.
Översta bilden är första testet 2/6
Mellersta taget igår 4/6
Nedersta idag 5/6.
Alla samma tidpunkt och utan vätska (kl 09 och då har jag kissat på morgonen kring 06).