• Jagheteralma

Sjunkande temp direkt efter äl

Hej tjejer.

Jag behöver lite råd / erfarenheter angående min tempkurva..

Hur är det möjligt att min temp sjunker stadigt direkt efter äl? Den är ju snart nere under coverline :s

jag har tempat noggrant och samma tid varje morgon, och ska ju inte ha mens förren om ca 10 dagar!

Vad kan detta betyda? Nån som vatt med om samma? Har aldrig haft det såhär förut, tempen brukar alltid höjas dagligen för mig fram till mens och sen dippa dagen innan eller dagen då jag ska ha mens.

• Svar på tråden Sjunkande temp direkt efter äl
  • Anonym1891

Jag har haft så, sen månaden jag blev gravid. Tempen steg direkt efter ÄL för att sedan sjunka varje dag till coverline för att sedan öka lite. Sen dippade den rejält på äl+8 för att sedan öka igen.

• Elsaida

När östrogenet och progrestoronet krockar kan man få en temperaturdipp, de är helt normalt runt äl+4-5, tempen brukar öka igen sedan.

:)

• Jagheteralma
    Anonym1891 skrev 2018-06-05 17:45:37 följande:

Jag har haft så, sen månaden jag blev gravid. Tempen steg direkt efter ÄL för att sedan sjunka varje dag till coverline för att sedan öka lite. Sen dippade den rejält på äl+8 för att sedan öka igen.

Tack för svar! :) skönt att höra, då e de inte kört kanske :) kände du av något, typ molande eller liknande så pass tidigt?
  • Jagheteralma
    Elsaida skrev 2018-06-05 18:55:43 följande:

När östrogenet och progrestoronet krockar kan man få en temperaturdipp, de är helt normalt runt äl+4-5, tempen brukar öka igen sedan.

:)

Tack för svar! Okej det visste jag inte faktiskt då jag aldrig haft de så tidigare.. får hoppas tempen stiger lite imorgon då! :)
  • Anonym1891
    Jagheteralma skrev 2018-06-05 20:44:34 följande:

Tack för svar! :) skönt att höra, då e de inte kört kanske :) kände du av något, typ molande eller liknande så pass tidigt?

Nej, det kom några dagar senare, efter äl+8. Då började brösten ömma något fruktansvärt och fick även lite molvärk. Men jag kände inget särskilt egentligen, fick dock en känsla av att jag var gravid och någon dag innan Bim så blev bröstvårtorna mörkare.
Svar på tråden Sjunkande temp direkt efter äl