• Emy88

Present till pedagoger

Hej!

Min dotter har gått 3 år på en underbar förskoleavdelning men ska till hösten flyttas upp till en avdelning med 5 åringar. På hennes nuvarande avdelning jobbar 4 pedagoger som är väldigt kompetenta, som alltid haft ett bra bemötande mot vår dotter och oss, som har hjälpt vår dotter att utvecklas osv. Nu när det är dags att sluta så vill jag gärna köpa en present var till de fyra pedagogerna. Jag funderar på att köpa någon finare choklad och låta min dotter rita varsin teckning till dem och skriva en kort hälsning. Hur låter det? Har ni någon bättre idé?

• Svar på tråden Present till pedagoger
  • elyse

I princip alla pedagoger gillar kaffe. Kaféer som Wayne's och Espresso House har bra koppar och kaffe som man kan köpa. //Förskollärare

• violis

En present jag fortfarande har kvar är en inramad teckning jag fick från ett barn för säkert 10 år sedan barnet hade ritat något de tyckte passade ihop med var och en av oss på min teckning är det tex en katt eftersom både jag och barnet hade katt och pratat om dessa ofta..min ena kollega fick en rödcykel på sin minns jag för hon cyklade alltid till förskolan på sin illröda cykel ( förslaget om kaffe...nja inte alla pedagoger gilllar kaffe )

• mammalovis

När min dotter slutade på förskolan fick hon rita ett kort till varje fröken. Hon var då inne i en prinsessritarperiod. Sedan intervjuade jag henne om vad hennes fröknar lärt henne och vem som var busigast, roligast, mest ordningssam  o s v och samlade ihop det på korten. Hon fick även förklara varför. Sedan tillverkar min mamma olika sorters saft, så det fick de en flaska också.

• Caitlin Deschanel

Tycker ditt presentförslag låter jättebra :)

Som sommar/avslutningspresent till dotterns tre pedagoger gjorde jag ett litet kit med chokladkaka, en bodyscrub samt ett kort som jag skrev några rader i. Det blev väldigt uppskattat.

Svar på tråden Present till pedagoger