• youngmama

Blöder 5 månader efter förlossning

Hej!

Måste kolla ifall jag är den ända som har dethär problemet eller om det är normalt.

Nu har det gått 5 månader sen förlossningen, i början hade jag avslag ett ganska bra tag, mer än 2 månader. Efter det satt jag in en pstav och då tror jag att min mens började direkt..

Har haft att det har kommit o gått lite som den själv vill. Blöder ungefär hela tiden men ibland kan det försvinna i 3/4 dagar och bara komma från ingenstans igen. Ringde gyn för kanske 2 månader sen och berättade om allt men de va inget mer med det, nu har de gått 5 månader och börjar fan bli orolig att något är fel.. det gör inte ont alls men för någon dag sen fick jag som en plötslig verk, som man har när man föder barn.. har tänkt att det kanske är p-staven som spökar eller om det har med något annat o göra, i förrgår försvann det igen och då tänkte jag " äntligen är det över, så hade jag sex den kvällen med." Nu idag så kom blödningarna tillbaka..???? Ska självklart ringa direkt när jag vaknar imårn men tänkte kolla om någon varit med om något liknande? Vad kan de bero på?

• Svar på tråden Blöder 5 månader efter förlossning
  • Anonym (c)

Tycker du ska fråga någon igen på vårdcentralen.

• MrsJenka

När jag hade p-stav blödde jag i stort sett dagligen i ett år. Det är inte en ovanlig biverkan på den. Jag tog ut den eftersom jag tröttnade på att blöda.

• EpicNurse

Det är ganska vanligt att man blöder till och från men pstav. Ibland försvinner det efter några månader/ett halvår men för vissa blir det aldrig bra.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Blöder 5 månader efter förlossning