• Anonym (Skum mor?)
    Äldre 5 Jun 22:30
    1614 visningar
    4 svar
    4
    1614

    Drar mig undan... Fel?

    Nu vet jag inte om tråden hamnat på rätt ställe, men behöver ventilera detta.

    Känner mig som en "skum morsa" då jag låser in mig på toa ganska ofta, bara för att få en liten stund av lugn o ro för mig själv.

    Istället för att somna i god tid (och få min skönhetssömn) är jag vaken sent om kvällarna, när barnen sover. Känner mig som en skurk i natten som smyger med detta och hemlighåller mitt vakande. Detta leder till att jag oftast är svintrött på morgonen /dagen och vaknar till först efter att jag sovit middag när yngsta sover på dagen.

    Känner att jag gör "fel"? Om jag skulle somna tidigare så skulle jag inte behöva sova middag och istället ha tid till de äldre barnen. Men då skulle jag aldrig få nån "ensamtid"... :(

    Är jobbigt detta att acceptera sina egna brister och orka räcka till för alla. Någon annan som känner lika? Eller tycker att jag borde göra annorlunda?

    /trött mamma

  • Svar på tråden Drar mig undan... Fel?
  • Anonym (Skum mor?) Trådstartaren
    Äldre 6 Jun 10:57
    #1

    Ingen annan?

  • Anonym (Uggla­n)
    Äldre 6 Jun 11:14
    #2

    Åh vad jag gillade ditt uttryck!

    Jag är också en skurk i natten som är uppe och grejar, så skönt när mörkret och tystnaden lagt sitt täcke över allting, men jag gillar det och har inga barn att ta hänsyn till.

    Vissa kanske bara har en inbyggd nattuggla i sig som vakar om natten när alla andra sover? Det är något speciellt med det, en alldeles speciell känsla.

  • Anonym (skum sambo ;-))
    Äldre 6 Jun 12:43
    #3

    Jag går upp riktigt tidigt på helgerna för att få ett par timmars ensamhet innan sambon vaknar. Strax innan han går upp lägger jag mig och sover igen. Lyckas jag inte somna så låtsas jag, så att han lämnar mig ifred.

  • Äldre 6 Jun 12:46
    #4

    Jag går och lägger mig tidigt på kvällarna för att orka. Då kliver jag upp tidigare på morgonen för att få min lugna stund på dagen när ingen annan är vaken.

Svar på tråden Drar mig undan... Fel?