• Anonym (Ledsen)

V.9 - foster i v. 7, inga hjärtljud

V.9 (8+6) och var på VUL igår. Trodde verkligen inte att nåt skulle vara fel, men så hittar de inget hjärtljud plus att de säger att fostret är mindre än det borde, 2 veckor mindre. Det finns inte en chans att jag räknat fel, vi hade inte sex efter den gången jag räknat på så jag fattar ju att fostret dött. Men nu vill jag bara få ut det. Det är så mycket som händer närmaste veckorna med skolavslutning, klassresa mm mm, och nu går jag bara och tänker på att jag måste få ut det. Har gjort en medicinsk abort för några år sen och det var hemskt, är rädd för att det här kommer gå till på samma sätt fast värre. Dessutom vill jag komma förbi det här så vi kan försöka igen. Ni som varit med om liknande, vad har jag att vänta mig? Just nu går jag som i en dimma och gråter mycket.

• Svar på tråden V.9 - foster i v. 7, inga hjärtljud
  • Aamon

Jag skulle vägra medicinsk insats med tabletter och ta skrapning istället. Har provat båda och aldrig igen med tabletterna säger jag. Är nu gravid på 3:e ägglossningen efter skrapning då barnet konstaterades dött i v14. Det är tungt och måste få vara det, men det blir bättre <3

• Anonym (Ledsen)

Hur går en skrapning till? Varför är det "bättre" än tabletter? Jag vill bara snabbspola fram mitt liv just nu.. Jag orkar inte vänta, känner att tiden att bli gravid igen rinner ifrån mig..

• Anonym (K)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-06-06 08:01:56 följande:

Hur går en skrapning till? Varför är det "bättre" än tabletter? Jag vill bara snabbspola fram mitt liv just nu.. Jag orkar inte vänta, känner att tiden att bli gravid igen rinner ifrån mig..

Det är inte bättre. Det är farligare för livmodern eftersom man kan få ärr från skrapningen. Det kräver dessutom betydligt mer resurser. Har man inte provat medicinsk behandling så ska man absolut prova det. Det går väldigt bra för de allra flesta. Vissa har dock medicinska anledningar till att en skrapning är lämpligare.
  • Anonym (Missfall)

Var med om samma. Var i v 10+3 men på vul visade det sig att fostret dött i v 6+2 så hela 4 veckor tidigare. Jag fick ingen riktig hjälp. Blev runtskickad men fick en tid hos gyn 1,5 vecka senare. Men 2 dagar innan jag hade hus för "abort" så kom det ut av sig själ. Blödde massor men hade inte speciellt ont. Blödde sen i ca 2,5 veckor sparsamt och nu har det äntligen slutat blöda.

• Anonym (Ledsen)

@Anonym (Missfall) vad tråkigt =( Det är det jag är lite rädd för, att jag helt plötsligt ska börja blöda nu. Jag ska iväg på klassresa med min dotters klass nästa vecka, och vill ju inte att nåt sånt händer då. Sen känner jag mig lite lurad av min egen kropp, har inte känt att nåt skulle vara fel, och så har jag gått runt och inte varit gravid längre i flera veckor.

• Anonym (Missfall)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-06-06 09:27:27 följande:

@Anonym (Missfall) vad tråkigt =( Det är det jag är lite rädd för, att jag helt plötsligt ska börja blöda nu. Jag ska iväg på klassresa med min dotters klass nästa vecka, och vill ju inte att nåt sånt händer då. Sen känner jag mig lite lurad av min egen kropp, har inte känt att nåt skulle vara fel, och så har jag gått runt och inte varit gravid längre i flera veckor.

Jag mådde också dåligt av det. Att min kropp inte fattade. I nästan 6 veckor gick jag med det innan det kom ut. Hade binda på mig hela tiden men levde som vanligt. Det började dock när jag var på stan med 3 barn så blev brottom hem. Och så blödde jag hela dagen. Och massor. Ha binda på dig och med dig hela tiden. Och ev blöjor utifall att forsen kommer när du inte är hemma.
  • Aamon
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-06-06 08:01:56 följande:

Skrapning är inte bättre än tabletter men för mig var det bättre. Fick 3 omgångar med tabletter utan annat resultat än fruktansvärd smärta, hemska biverkningar och oregelbunden hjärtrytm efteråt som kvarstår. Med det inte sagt att det inte skulle funka ua för dig. Det är ju oftast det första alternativ de rekommenderar. Båda har risker, allt har risker. Att säga något annat är en lögn. Bäst för kroppen torde vara att vänta och låta kroppen tillslut stöta ut det som ett missfall. Men jag orkade inte vänta rent psykiskt.

Skrapning gick fort, går att göra i lokalbedövning och var det som möjliggjorde snabbast möjlighet att försöka igen för oss iaf.

Hoppas allt blir bra tillslut, det blir bättre <3
Svar på tråden V.9 - foster i v. 7, inga hjärtljud