• SANOJ

    Jag blir galen - en vecka kvar till bf. Kan det vara slemproppen?

    Är gravid med nr 3 och är i vecka 38+5.

    I tisdags hade jag regelbundna värkar från tidigmorgon till eftermiddagen. I början var det 8-9 min mellan dem och i slutet 2,5-3 min. Sen försvann de bara huxflux? De gjorde ändå såpass ont att jag mådde illa och trodde att DDT dragit igång.

    Igår kände jag ingenting, inte ens lite mensvärk och bebisen var livligare än vanligt och tryckte på varenda organ som finns kändes det som.

    I dag är det lugnt i magen, inga känningar alls. Värker bara lite i fiffin. Nu när jag gick på toaletten däremot så var det som genomskinligt snor på hela pappret? Mer än normalt. Kan det vara slemproppen som kommer i delar? Det var inget blod eller så.

    Med första så hade jag värkar i 2 dygn, ingen vattenavgång innan förlossning bf+2. Med andra gick vattnet och jag blev igångsatt på bf.

  • Svar på tråden Jag blir galen - en vecka kvar till bf. Kan det vara slemproppen?
  • Sisterofthesun

    Det kan det absolut vara. Jag fick också slemmigt på pappret i olika omgångar och några dagar senare kom min tjej som idag snart är 5 månader :)

  • Sisterofthesun

    Glömde att skiva att jag först fick det som du beskriver och sen någon dag efter slemmig flytning med blomstrinma, sen lite ljusrosa flygningar. Håller tummarna för att din bebis snart tittar ut!

  • SANOJ
    Sisterofthesun skrev 2018-06-07 12:02:42 följande:

    Glömde att skiva att jag först fick det som du beskriver och sen någon dag efter slemmig flytning med blomstrinma, sen lite ljusrosa flygningar. Håller tummarna för att din bebis snart tittar ut!


    Tack får hoppas på det bästa! Börjar bli less nu ????
  • Sisterofthesun

    Förstår det! Inte alls kul på slutet, dock saknar jag nu fem månader senare lite känslan av förväntan men inte foglossningen och alla andra krämpor :/

Svar på tråden Jag blir galen - en vecka kvar till bf. Kan det vara slemproppen?