7 åring med mycket känslor
Min dotter på 7 år har det senaste månaderna blivit väldigt arg och ledsen för allt, allt allt.
Under uppväxten har hon varit en väldigt glad, sprallig och omtänksam tjej. Vilket jag fortfarande ser henne vara då och då förstås. Skolan har inte märkt någonting, där är hon glad och pigg.
Hemma kan hon dock vara väldigt ledsen. Hon har dåligt självförtroende och tar åt sig så himla hårt om det är någonting. Gråter att hon är sämst i världen och att ingen tycker om henne. Hon känner sig ofta ensam i skolan och tolkar lätt signaler från kompisarna som att de inte vill vara med henne. Jag är likadan men vet ändå inte hur jag ska hjälpa henne.
Hon blir hysteriskt arg vid tandborstning, gnäller mycket och klagar. Jag har alltid varit mycket för att prata och ha en dialog med barnen. Men nu är det precis som om hon har glömt hur man pratar.. Det kommer bara gnäll och klagomål.
Känner mig maktlös. Jag har nog ändå hyfsat med tålamod men igårkväll exempelvis så tappade jag det och röt ifrån. Det slutade med att hon grät att hon ville till pappa och det tog låååång tid för henne att lugna sig. Vi blir alltid sams igen. Pratar om vad som hände och ber om ursäkt om någon av oss gjorde fel. Men det är ju ändå samma visa nästa dag..