• Äldre 7 Jun 13:06
    15042 visningar
    27 svar
    27
    15042

    Hur torkar ni er på toaletten?

    Jag har en fråga som jag och mitt kompisgäng debatterat ett flertal gånger och nu behöver jag få lite svar utifrån för att få ett nytt perspektiv.

    Ber om ursäkt om någon tycker det är äckligt att diskutera men samtidigt är det ju naturligt och något som all gör.

    Hur som...Detta handlar alltså om torkteknik efter man bajsat. 
    När man torkar sig efter att ha bajsat på toaletten finns det i min mening bara en grundteknik: man går in bakifrån - efter att ha vikt pappret på det sätt man själv föredrar går man längs ryggen ner mot röven och letar upp bajshålet. Man drar sedan pappret uppåt eller ibland neråt beroende på situation.

    Men min vän kör en annan teknik, och är ursprunget till att den här frågan uppstått. Han kör en variant där han går in framifrån - alltså ner längs magen, vidare förbi pungen (efter att lagt upp könet åt sidan mot låret) och letar sig sedan fram mot rövhålet. Väl på plats drar han ibland framåt och ibland bakåt, också beroende på situation. Denna teknik varvar han med att gå in den vanliga vägen - bakifrån. 

    Min fråga är alltså om ni själva också kör med "framifrån-tekniken" som min gode vän eller om ni någon gång hört talas om någon som gör detta?

    I min värld är det helt galet då det finns flera hinder på vägen (pung, könsorgan, innerkanten på toaletten, vatten i toaletten etc.) som man behöver ta hänsyn till om man kör "framifrån".

    Lägger även upp en liten bild i ett försök att illustrera hur han jobbar.

  • Svar på tråden Hur torkar ni er på toaletten?
  • Äldre 7 Jun 13:20
    #1

    Har aldrig funderat på det. Får fråga min butler nästa gång åt vilket håll han drar.

  • Anonym (SexyB­jörn53­)
    Äldre 7 Jun 13:24
    #2

    Det där har jag aldrig hört någon göra men minns en lumpapolare som knöglade ihop papret till en hög och torkade sig från sidan

  • Anonym (hm)
    Äldre 7 Jun 13:26
    #3
    +2

    Vi med en vagina ska nog absolut inte torka oss framifrån då bakterier från bajset kan överföras in i slidan och orsaka infektioner och liknande. Tips från coachen. 

  • Anonym (-)
    Äldre 7 Jun 13:39
    #4

    Med wetwipes. Gnuggar runt där bak åt alla jävla håll och kanter - men alltid med WETWIPES! om där inte finns en bida - då är den det självklara valet!

    FRÅGA: Om du får bajs på armen, torkar du av det med torrt papper då, eller föredrar du wetwipes/tvål och vatten?

    Äckligt att torka bajs med torrt papper.

  • Anonym (-)
    Äldre 7 Jun 13:40
    #5
    +1
    Anonym (-) skrev 2018-06-07 13:39:57 följande:

    Med wetwipes. Gnuggar runt där bak åt alla jävla håll och kanter - men alltid med WETWIPES! om där inte finns en bida - då är den det självklara valet!

    FRÅGA: Om du får bajs på armen, torkar du av det med torrt papper då, eller föredrar du wetwipes/tvål och vatten?

    Äckligt att torka bajs med torrt papper.


    *Bidé
  • Äldre 7 Jun 14:02
    #6

    Jag tvättar framifrån. Har testat bakifrån några gånger men det känns helt obekvämt. Jag har snippa och har såklart hört att det är dåligt, bajsbakterier hit och dit men bajset hamnar ju inte där (och jag har aldrig haft problem)

  • Anonym (H)
    Äldre 7 Jun 14:20
    #7

    Jag torkar bakifrån då jag inte vill ha bajs i fittan..

  • Äldre 7 Jun 14:35
    #8
    hejnina skrev 2018-06-07 14:02:05 följande:

    Jag tvättar framifrån. Har testat bakifrån några gånger men det känns helt obekvämt. Jag har snippa och har såklart hört att det är dåligt, bajsbakterier hit och dit men bajset hamnar ju inte där (och jag har aldrig haft problem)


    När du går in framifrån är det inte lätt hänt att du träffar innerkanten/porslinet på toaletten med baksidan av handen? Hur hanterar du det?
  • Anonym (Tjej)
    Äldre 7 Jun 14:51
    #9
    +1
    Anonym (-) skrev 2018-06-07 13:39:57 följande:

    Med wetwipes. Gnuggar runt där bak åt alla jävla håll och kanter - men alltid med WETWIPES! om där inte finns en bida - då är den det självklara valet!

    FRÅGA: Om du får bajs på armen, torkar du av det med torrt papper då, eller föredrar du wetwipes/tvål och vatten?

    Äckligt att torka bajs med torrt papper.


    Wetwipes svider som attan :/

    Tar torrt papper och varmt vatten vid behov.

    Svar på ts fråga: halvt bakifrån/halvt från sidan. Men jag gör det inte sittande utan ställer mig upp först.
  • Anonym (creep­y)
    Äldre 7 Jun 15:43
    #10

    Sköljer röven i handfatet.

Svar på tråden Hur torkar ni er på toaletten?