• Anonym (Ts)
    Äldre 7 Jun 15:26
    2009 visningar
    13 svar
    13
    2009

    En fråga till tjejer som inte är främmande för att göra abort

    Tänk er in i denna situationen. Ni har ett ons med en internationell kändis ni beundrar. Trots skydd blir ni gravida.

    Skulle ni behållit barnet eller gjort abort?

    Pappan vill inte ha något umgänge eller vårdnad om barnet (och ingen relation med dig). Så du kommer få ta hand om det helt själv.

    Han kommer ge underhåll men bara enligt svensk lag så ca 1500 kr /mån. Du kan alltså inte tjäna på detta ekonomiskt. Han skriver på faderskapspapper och har inget emot att du pratar i media om detta eller att allmänheten vet om det.

    Huvudsaken är alltså att barnet får ju gener från denna person du beundrar och kanske får lite samma egenskaper men du måste ta hand om det själv. Behåller du det eller gör abort? Gör det någon skillnad för dig att pappan är den han är och inte något random ons från krogen?

    Denna frågan är bara tänkt för tjejer som kan tänka sig att göra abort och inte de som aldrig kan tänka sig det.

  • Svar på tråden En fråga till tjejer som inte är främmande för att göra abort
  • Anonym (H)
    Äldre 7 Jun 15:40
    #1
    +1

    Det märks på ts att han har absolut noll koll på vad abortfrågan handlar om.

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 7 Jun 15:44
    #2
    Anonym (H) skrev 2018-06-07 15:40:38 följande:

    Det märks på ts att han har absolut noll koll på vad abortfrågan handlar om.


    Det här är inte ett inlägg i abortdebatten utan jag vill veta hur folk tänker i precis den här frågan...
  • Anonym (E)
    Äldre 7 Jun 15:48
    #3

    Nu utgår jag från min egen personliga situation. 
    Jag hade gjort abort oavsett vems barn jag blev gravid med. 

    Dels 1. Jag är student, inte ens i närheten av halvvägs klar med studierna, alltså långt ifrån ett ordentligt jobb och en hygglig lön. Jag själv lever på en knaper summa pengar, jag har inte råd med ett barn, jag har knappt råd med mig själv. Det hade knappast gynnat mitt liv. 

    Dels 2. Hade inte känts ok att sätta barnet i en situation där pappan, redan från start, inte vill ha med sitt barn och göra. Har själv suttit i en liknande situation; det är inget som jag önskar någon annan. 

    Dels 3. Jag själv skulle inte vilja bli "påtvingad" att behålla ett barn jag inte ville ha. Oavsett om kondomen sprack, p-pillret inte funkade, eller om där bara inte fanns något skydd, oavsett om man är man eller kvinna så känns det - för mig - inte rätt att tvingas behålla ett barn. 

    Dels 4. Skulle jag en dag vilja ha barn så skulle jag inte vilja skaffa barn med någon som inte vill ha barn, som ser barnet och mig som ett problem. Jag skulle vilja skaffa barn med någon som vill, som skulle älska barnet och vara där för barnet. 

    Dels 5. Om det skulle komma ut till media att mitt barn är X barn så skulle det riskera min integritet och mitt barns integritet. 

    Vad inspirerade frågan?

  • Anonym (Q)
    Äldre 7 Jun 15:51
    #4

    Du verkar förutsätta att ingen är främmande för att knulla en kändis den träffar vid ett enstaka tillfälle ...

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 7 Jun 16:02
    #5
    Anonym (E) skrev 2018-06-07 15:48:53 följande:

    Nu utgår jag från min egen personliga situation. 

    Jag hade gjort abort oavsett vems barn jag blev gravid med. 

    Dels 1. Jag är student, inte ens i närheten av halvvägs klar med studierna, alltså långt ifrån ett ordentligt jobb och en hygglig lön. Jag själv lever på en knaper summa pengar, jag har inte råd med ett barn, jag har knappt råd med mig själv. Det hade knappast gynnat mitt liv. 

    Dels 2. Hade inte känts ok att sätta barnet i en situation där pappan, redan från start, inte vill ha med sitt barn och göra. Har själv suttit i en liknande situation; det är inget som jag önskar någon annan. 

    Dels 3. Jag själv skulle inte vilja bli "påtvingad" att behålla ett barn jag inte ville ha. Oavsett om kondomen sprack, p-pillret inte funkade, eller om där bara inte fanns något skydd, oavsett om man är man eller kvinna så känns det - för mig - inte rätt att tvingas behålla ett barn. 

    Dels 4. Skulle jag en dag vilja ha barn så skulle jag inte vilja skaffa barn med någon som inte vill ha barn, som ser barnet och mig som ett problem. Jag skulle vilja skaffa barn med någon som vill, som skulle älska barnet och vara där för barnet. 

    Dels 5. Om det skulle komma ut till media att mitt barn är X barn så skulle det riskera min integritet och mitt barns integritet. 

    Vad inspirerade frågan?


    Tack för ditt svar! Blev inspirerad av några kvinnor som pratade om frågan och att de skulle velat ha ett barn av kändis X pga han var så intelligent och snygg och det var det de mest önskade för sitt barn för att det skulle få bra förutsättningar då. Däremot ville de inte ha någon relation med honom utan liksom bara arvsanlagen.
    Anonym (Q) skrev 2018-06-07 15:51:07 följande:

    Du verkar förutsätta att ingen är främmande för att knulla en kändis den träffar vid ett enstaka tillfälle ...


    Nej jag förutsätter att de inte svarar i tråden. Men tror att de flesta kan tänka sig det om det är rätt kändis för dem så att säga.
  • Anonym (E)
    Äldre 7 Jun 16:11
    #6
    Anonym (Ts) skrev 2018-06-07 16:02:59 följande:
    Tack för ditt svar! Blev inspirerad av några kvinnor som pratade om frågan och att de skulle velat ha ett barn av kändis X pga han var så intelligent och snygg och det var det de mest önskade för sitt barn för att det skulle få bra förutsättningar då. Däremot ville de inte ha någon relation med honom utan liksom bara arvsanlagen.
    Anonym (Q) skrev 2018-06-07 15:51:07 följande:

    Du verkar förutsätta att ingen är främmande för att knulla en kändis den träffar vid ett enstaka tillfälle ...


    Nej jag förutsätter att de inte svarar i tråden. Men tror att de flesta kan tänka sig det om det är rätt kändis för dem så att säga.
    En sådan diskussion bör man ta med en nypa salt, ungefär som de som diskuterar vilka kändisar de helst skulle vilja ha sex med och skulle kunna tänka sig vara otrogna mot sin partner med, lätt att prata strunt när man inte är i situationen liksom. Glad
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Äldre 7 Jun 17:58
    #7
    Anonym (E) skrev 2018-06-07 16:11:04 följande:

    En sådan diskussion bör man ta med en nypa salt, ungefär som de som diskuterar vilka kändisar de helst skulle vilja ha sex med och skulle kunna tänka sig vara otrogna mot sin partner med, lätt att prata strunt när man inte är i situationen liksom. 


    Ja jag förväntar mig inte att de som svarar här i tråden gjort ett välgenomtänkt beslut heller utan hur det känns lite spontant sådär.
  • Äldre 8 Jun 13:58
    #8

    Det finns inget lagstadgat (max-)underhåll, om pappan till barnet är en kändis med en hög årsinkomst, så kommer underhållet bli en bra bit högre.

  • Anonym (???)
    Äldre 8 Jun 14:12
    #9

    Om jag förstår TS rätt så handlar precis ALLT om att det är en kändis? Snacka om omoget. Är det bara det man grundar på om man vill ha en pappa till ett barn? 

  • Anonym (???)
    Äldre 8 Jun 14:14
    #10
    EmberEyes skrev 2018-06-08 13:58:39 följande:

    Det finns inget lagstadgat (max-)underhåll, om pappan till barnet är en kändis med en hög årsinkomst, så kommer underhållet bli en bra bit högre.


    Fast hur menar du då? Snarare har väl tidigare fall i rätten som man kunnat lästa om, inte lett till några större summor (alltså inga kändisar utan det finns fall man kan läsa om där en part stämt på mer underhåll för att den andra tjänat mkt mer, men det har knappt gått igenom). Sist jag kollade finns inga sådana tydliga fall i Sverige (om det inte skett något sista året för det har jag inte kollat) 

    Högre kan han ju betala frivilligt förstås. 
  • Äldre 8 Jun 18:12
    #11
    Anonym (???) skrev 2018-06-08 14:14:05 följande:
    Fast hur menar du då? Snarare har väl tidigare fall i rätten som man kunnat lästa om, inte lett till några större summor (alltså inga kändisar utan det finns fall man kan läsa om där en part stämt på mer underhåll för att den andra tjänat mkt mer, men det har knappt gått igenom). Sist jag kollade finns inga sådana tydliga fall i Sverige (om det inte skett något sista året för det har jag inte kollat) 

    Högre kan han ju betala frivilligt förstås. 
    En kändis (då menar jag Hollywood-skådis eller liknande, röda mattan-material helt enkelt) lär ju tjäna några 10-tal mille per år minst, vi pratar inte om "normala höginkomsttagare" längre.
  • Äldre 8 Jun 18:27
    #12

    Jag vill inga barn ha så här blir inga barn gjorda oavsett vem jag skulle hamna isäng med. Skulle olyckan vara framme blev det abort direkt.  


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Äldre 9 Jun 12:14
    #13

    Jag kan omöjligt veta om en kändis faktiskt är smart, eller om det bara är en offentlige image. Alltså är inte en kändis mer värdefull än ett vanligt krogragg som är snygg och verkar smart av den anledningen. Om något är kändisskapet negativt pga intresset från media i mina ögon.

    Så nej jag hade inte varit mer benägen att behålla en oönskad graviditet enbart för att pappan var en kändis.

    Min prioritet när det gäller barnskaffande är att barnet får de bästa förutsättningarna som möjligt. För mig är dessa en trygg, stabil uppväxt med föräldrar som vill ha barnet. Jag vill inte att mitt barn växer upp med det emotionella traumat som kommet av vetskapen att dess ena förälder inte vill ha hen.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden En fråga till tjejer som inte är främmande för att göra abort