• Anonym (Abort)

    Abort som ung

    Hej!

    Jag går andra året i gymnasiet och ska hålla ett tal om abort.

    Jag själv har aldrig gjort en abort och har ingen i min närhet som gjort en och tänkte därför kolla om det finns någon som skulle vilja dela med sig av sina erfarenheter av just abort.

    Allt i talet kommer att vara anonymt och det kommer att vara två olika tal riktat till 2 olika målgrupper. Barn och ungdomar mellan 13-18 år och anhöriga.

    Så om någon vill dela med sig så hade det varit väldigt snällt! Nedan skriver jag två olika kategorier och frågor jag ställer till just den kategorin!

    Ungdomar:

    Att bli med barn när man själv är ett barn, hur känns det? Vilka tankar fick du?

    Fick du stöttning/den stöttning du kände att du behövde?

    Vart vände du dig?

    Behöll du barnet eller gjorde du abort?

    Om du behöll barnet, vad fick det för reaktioner?

    Om du gjorde abort, fick du psykiskt stöd från sjukvård/anhöriga?

    Anhöriga:

    Hur stöttade du personen i din närhet som genomgick en abort?

    Hjälpte du på något sätt personen som gjorde aborten att tex ringa samtal, följa med till sjukhusbesök osv.

    Hade du några fördomar kring abort som ändrades under tiden att du själv var ett stöd?

    Om ni har något annat ni vill skriva om själv som inte rör frågorna så får ni gärna göra det! Första kategorin riktar sig alltså till ungdomar som gjort abort. Eller unga vuxna. Det behöver inte ha varit en abort som skedde nu i år utan det kan handla om att du gjorde en abort när du var i denna åldern.

    Kategori nummer två riktar sig till föräldrar eller anhöriga som haft unga barn som blivit gravida!

    Tack på förhand :)

  • Svar på tråden Abort som ung
  • Anonym (Abort)
    MarieLivsval skrev 2018-06-09 01:01:14 följande:

    Hej! Kontakta mig gärna! Jag blev gravid som 16 åring. Valde att behålla.

    marie.livsval@gmail.com


    Har skickat ett mejl till dig nu! Tack så mycket för att du vill dela med dig!
Svar på tråden Abort som ung