• Anonym (TS)

Värmlänningar vad gör ni för utflykter i Värmland i sommar?

Hej!

Eftersom det bara är i känsliga rummet man kan vara anonym så lägger jag tråden här .

Ni som bor i eller besöker Värmland i sommar, vad hittar ni på om dagarna? Har ni några smultronställen ni besöker? Dagsutflykter med mer? Vill gärna veta vart i Värmland man kan turista och uppleva pärlorna . Gärna budget tips och kanske till och med gratis ställen. Tack på förhand!

• Svar på tråden Värmlänningar vad gör ni för utflykter i Värmland i sommar?
  • Heranell

Budget vet jag inte men...

Cafeet i Värmskog och deras räkmackor, vi åker dit nån gång per sommar. Ligger oerhört vackert vid sjön Värmeln.

Sliperiet i Borgvik, inträde till utställningen kostar 90 kronor. Men när man ändå är i Borgvik kan man besöka pyttebutiken Lilla Boden som ligger nedanför kyrkan.

Hammarö sydspets, fantastiskt vackert! Kostar inget och det finns grillplatser och ved om man vill grilla.

Tossebergsklätten mellan Sunne och Torsby. Makalös utsikt.

Lerinmuseet i Karlstad (Sandgrund)

Båtbuss i Karlstad kanske? Nu kan man åka båtbuss mellan Karlstad och Kristinehamn, där den lägger till i gästhamnen. Kristinehamn är också en fin liten stad.

• Anonym (TS)
    Heranell skrev 2018-06-08 16:54:59 följande:

Budget vet jag inte men...

Cafeet i Värmskog och deras räkmackor, vi åker dit nån gång per sommar. Ligger oerhört vackert vid sjön Värmeln.

Sliperiet i Borgvik, inträde till utställningen kostar 90 kronor. Men när man ändå är i Borgvik kan man besöka pyttebutiken Lilla Boden som ligger nedanför kyrkan.

Hammarö sydspets, fantastiskt vackert! Kostar inget och det finns grillplatser och ved om man vill grilla.

Tossebergsklätten mellan Sunne och Torsby. Makalös utsikt.

Lerinmuseet i Karlstad (Sandgrund)

Båtbuss i Karlstad kanske? Nu kan man åka båtbuss mellan Karlstad och Kristinehamn, där den lägger till i gästhamnen. Kristinehamn är också en fin liten stad.

Tack så jättemycket för fina tips!
  • Anonym (TS)

Tar tacksamt emot ännu fler tips

• Anonym (TS)

Puffar upp

• MeandHim

Mariebergsskogen i karlstad. Badplats, båtbussar, massa djur, Konrad tåget, våffelbodar osv. Jättemysigt!!! :)

Sunne vattenland och rottneros är perfekt för barn.

Sen finns det en ett fantastisk plats i persberg, en luten saltsjö med kristallblått vatten, heeelt fantastiskt. Inte så roligt och finns inget att göra men måste bara upplevas!

• Anonym (M)

Tossebergsklätten

Brattfallet

Mormors glasskaffe i Lysvik

Titta på tjurarna på Lövnäs i Kil (såna bruna, ulliga med horn)

Besöka norra delarna av Värmland är fantastiskt vackert utmed klarälven

Räkcafeet i Värmskog (såklart!)

Besöka stadsträdgården i Arvika. Minns tyvärr inte namner men finns lite djur och byggnadee och sånt.

Von Eckerska palatset har jag inte lyckats ta mig än. Hoppas snart :)

Lars Lerinmuseumet är också värt ett besök :)

Svar på tråden Värmlänningar vad gör ni för utflykter i Värmland i sommar?