• Anonym (hra)

    Grejen med tonårstjejer på konserter??

    Jag har alltid förundrats över det där med tonårsbrudar på konserter, typ med Justin Bäver osv. Vad är grejen med att stå och skrika? Är det någon slags brunstighetsskrik? Tycker tjejerna ser helt galna ut när de ser sina idoler.

    Så hur funkar det i era huvuden tjejer när ni ser era idoler stå där 20 meter framför er? Eller kanske står där 1 meter framför och skriver autograf? Blir det blött i trosorna eller är det bara allmänt pirr i magen och gud vet vad?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-06-08 23:30
    Nu tänkte jag mer allmänt tjejer på konserter, tonårstjejer skrev jag mest för att jag såg på typ Barnkanalen just då.

    Försöker bara förstå själva grejen med att stå och skrika. Vissa tjejer ser ut att ha såna blickar som om de vore förhäxade eller nånting. Hade tjejer haft snopp så får jag känslan av att den hade fått fjong där på konserterna.

  • Svar på tråden Grejen med tonårstjejer på konserter??
  • Anonym (......)

    Du tror att det hänger många tonårstjejer på familjeliv?

  • Anonym (?)

    Vad är det för fråga? Har du aldrig haft någon idol? Avundsjuk?

  • Tecum

    Jag har alltid tolkat det som ett slags brunstbeteende, men det lär tjejerna själva aldrig erkänna...

  • Aniiee
    Anonym (......) skrev 2018-06-08 20:20:57 följande:

    Du tror att det hänger många tonårstjejer på familjeliv?


    Kanske, kanske inte, men jag lovar att det är en hel del 20+tjejer (30.40.50+...kanske till och med 60+) som har stått och haft exakt samma beteende till andra idoler under sina årtionden. Det är inte som att det här är något nytt. Det var ju senast med Elvis som detta blev ett fenomen och tänk bara alla numera stofiler som fått fans trosor kastade upp på sina scener. Beatles, bland andra....
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Anonym (......)
    Aniiee skrev 2018-06-08 21:17:17 följande:

    Kanske, kanske inte, men jag lovar att det är en hel del 20+tjejer (30.40.50+...kanske till och med 60+) som har stått och haft exakt samma beteende till andra idoler under sina årtionden. Det är inte som att det här är något nytt. Det var ju senast med Elvis som detta blev ett fenomen och tänk bara alla numera stofiler som fått fans trosor kastade upp på sina scener. Beatles, bland andra....


    Ja, jo, jag har själv varit en av dem precis som de flesta andra kvinnor som gått på konsert med någon idol. Men nu var det ju specifikt den yngre Justin Bieber-generationen som TS var ute efter och de hittar han rimligen inte här.
  • Anonym (?)
    Anonym (......) skrev 2018-06-08 21:20:26 följande:

    Ja, jo, jag har själv varit en av dem precis som de flesta andra kvinnor som gått på konsert med någon idol. Men nu var det ju specifikt den yngre Justin Bieber-generationen som TS var ute efter och de hittar han rimligen inte här.


    Vad menar du att det är för skillnad? spelar väl ingen roll vem det är. Det var beteendet som Ts ifrågasatte.

    Finns för övrigt gubbar som skriker på sina idoler också. Tänk:fotboll. Slår ihjäl varandra gör de också. Vad är felet med dem?
  • Aniiee
    Anonym (?) skrev 2018-06-08 21:27:38 följande:
    Vad menar du att det är för skillnad? spelar väl ingen roll vem det är. Det var beteendet som Ts ifrågasatte.

    Finns för övrigt gubbar som skriker på sina idoler också. Tänk:fotboll. Slår ihjäl varandra gör de också. Vad är felet med dem?
    Skillnad = 0.
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • LinneaRW

    Jag är själv tonårstjej men förstår inte heller grejen med att stå o skrika, både jag och lillasyster här hemma kan man absolut klassa som "fangirls", men hon sitter och skriker som jag vet inte vad bara hon ser en bild på instagram, förstår inte alls tyvärrFörvånad

  • Pentra

    Jag är en utav dem som aldrig förstått vitsen med att stå och skrika hysteriskt när man går på konsert eller ser någon kändis öht., och det oavsett hur nära man står. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (kul)

    Dom är väl helt enkelt så glada att se någon som betyder så mycket för dom att dom skriker rakt ut av glädje. 

    Tycker det ser hysteriskt kul ut dock. Det mest fascinerande är dessa tonårstjejer som blir så till sig att dom börjar gråta och hyperventilera. Vissa svimmar till och med från det. 

  • Mimosa86

    Eller hur. Har aldrig fattat det heller. Eller ännu värre.. killar som går på derbyn. Som sjunger dansar gråter och skriker till fotboll.

    Folk som springer efter en rullande boll liksom..

    Människan är märklig

  • EnAnonumius
    Anonym (......) skrev 2018-06-08 21:20:26 följande:
    Ja, jo, jag har själv varit en av dem precis som de flesta andra kvinnor som gått på konsert med någon idol. Men nu var det ju specifikt den yngre Justin Bieber-generationen som TS var ute efter och de hittar han rimligen inte här.
    Snälla.

    Bara för att TS benämnde Justin Beiber, så betyder dte ju inte att det är "unikt" med i sig.
     
    FENOMENET i sig ingen skillnad på mellan tonårstjejer och vilken idol det handlar om.
    Så du kunde ju ändå ha svarat på TS fråga, om du kunnat,  även om du till hör generationen som skrek hysteriskt till Beatles eller Elvis, eller någon anna idol.

    Jag är inte kvalificerad att svara på frågan själv, fast jag är kvinna, för jag har varit alltid upptagen med att lyssna på musiken, dessutom så är inte "skrika hysteriskt" vanligt att de sker på hårdrockskonserter heller för den delen.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (?) skrev 2018-06-08 20:22:44 följande:
    Vad är det för fråga? Har du aldrig haft någon idol? Avundsjuk?
    Jag har idoler.

    Men förklara för mig varför man skall betala x-antal hundringar för att stå och skrika hysteriskt och missa konserten i sig då man överröstar ju musiken. Så vad är det för anledning att vara avundsjuk? (Ja jag är kvinna själv)


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Tänker)

    Ibland tror jag att tjejerna gillar artisten enbart för att han är snygg och inget annat. 

Svar på tråden Grejen med tonårstjejer på konserter??