• Skåne30plus

Att hitta KK/FwB?

En skåning här, som är lite luttrad i dejtingvärlden. Mitt förhållande förut var drygt 12 år, och avslutades sommaren 2015. Provat dejta lite med några olika sista åren, men mitt misstag har nog landat i att jag varit för inriktad på att direkt försöka hitta kärlek i form av ett fast förhållande som tidigare. 
       Saknar någon kvinna som berikar livet ibland: genom att diskutera lite med, hitta på utflykter samt närheten i mys och sex - men "i väntan på den rätta" så kanske jag skulle prova KK/vän med fördelar för att få känna mänsklig njutning/närhet/värme ändå...
       Tidigare har jag haft tanken om att det där vore lite misslyckat, som att ge upp om kärlek, men å andra sidan är det faktiskt himla jobbigt ha ribban så högt att folk skräms väck i "prestationsjakten" efter den perfekta relationen...? 
       Utan känslomässig förpliktelse, lättsamt och okomplicerat kanske det i själva verket kan fungera längre tid tillsammans som myskompisar. Vad tror ni? 
       Var hittar jag min kommande KK/FwB?! Verkar ganska omöjligt få några svar från kvinnorna p g a mansöverskottet på exempelvis BodyContact.
  • Svar på tråden Att hitta KK/FwB?
  • Anonym (Stina)

Är många år sedan jag hittade något via BC. Hittar mina KK via Swingersklubbar och LustKammaren. Klart att det kan fungera med BC men chansen är minst lika stor på en vanlig Pizzeria eller på en jobbkurs. Känns som bortkastad tid och energi med BC. Jag använder BC som ett FB för vuxna folk jag redan träffat.

• Anonym (Fegisen)

Hur ska man som kille hitta KK på en pizzeria eller jobbkurs, utan att vara creepy?! 

• Anonym (Stina)
    Anonym (Fegisen) skrev 2018-06-12 15:58:21 följande:

Hur ska man som kille hitta KK på en pizzeria eller jobbkurs, utan att vara creepy?! 

Ja du. kan du inte föra dig på en Pizzeria eller på en jobbkurs så kommer det inte att fungera bättre via ett nätforum. Har träffat en hel del KK genom möten i barer, på pizzerior och genom jobbresor. Har inte på något sätt andra krav på killar genom LustKammaren eller på Swingersklubbar. Det delas helt enkelt inte ut några fribiljetter utan man får vara lite lagom artig, trevlig och kul att lära känna och sedan känna in om man får någon respons.
  • Anonym (Örjan)
    Anonym (Fegisen) skrev 2018-06-12 15:58:21 följande:

Vet inte vad det är som gör att folk tror att det är andra spelregler BC och andra kontaktsidor än vad det är när man träffas IRL. Har träffat många kvinnor genom åren med det gamla hovmästarknepet. Se folk och småprata lite om saker som inte betyder något. Kommentera någon snygg detalj som att min syster har samma halsband eller något liknande sedan märker man rätt snart om det finns någon respons eller om man bara blir killen som kommenterade halsbandet lite artigt samtidigt som han höll upp dörren. Finns inget att förlora på att vara lite artig, trevlig och uppmärksam men massor att vinna.
  • Anonym (Fegisen)

Ja, det är väl skillnad på att "föra sig" som kille kontra att föreslå någon ska bli KK?! Swingersklubbar släpps för övrigt inte singelkillar in på.

• Anonym (Örjan)
    Anonym (Fegisen) skrev 2018-06-12 17:33:00 följande:

Ja, det är väl skillnad på att "föra sig" som kille kontra att föreslå någon ska bli KK?! Swingersklubbar släpps för övrigt inte singelkillar in på.

Märkligt jag träffade min fru när jag var singel och besökte samma swingersklubb som hon. Inte ens på BC gör man upp om att bli KK innan man träffats och känt av kemin för modligen har man träffats, fikat och knullat några gånger innan man gör upp om att bli KK.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Fegisen) skrev 2018-06-12 17:33:00 följande:

Vad jag vet så är det bara Par i Hjärter som inte tar in singlar, och inte ens där är det helt sant då man vissa kvällar har tema en extra där par får ta med sig en gäst. Klubbarna har vissa kvällar som bara är för par men det är många kvällar som är öppet för singlar också, däremot är det oftast någon form av kvottering eller kösystem för killar. Vi skall dock ha helt klart föt oss att kravet på att sköta sig och vara trevlig och någon som lockar är den samma oavsätt om man träffas på Pizzerian, via nätet eller på en klubb. Tar helt enkelt inte hem någon som KK utan att först ha mailat, talat i telefon haft en kemiträff på neutral mark så tro inte för ett ögonblick det är lättare på internettforum än IRL på en Pizzeria eller jobbkurs. Samma sak på en swingersklubb. Kan inte killen locka fram ett intresse när man sitter i baren, bastun eller bubbelpoolen så inte kommer han att få följa med in i lekrummet.
  • Skåne30plus

Jag som trådskapare har referensram Skåne. Finns det verkligen swingersklubbar som tar in singelkillar här?

• Anonym (Stina)
    Skåne30plus skrev 2018-06-12 19:44:43 följande:

Jag som trådskapare har referensram Skåne. Finns det verkligen swingersklubbar som tar in singelkillar här?

Ja klubben i Örkeljunga tar in singelkillar, men åk över sundet så har du en jättetrevlig klubb i Ishöj en bit utanför Köpenhamn. Även Cityswingers i Köpenhamn tar in singlar men att kalla den klubben för trevlig är att ta i. Sveriges mysigaste klubb, Amante i Göteborg tar in singlar men jag tror att det är lite väntelista, plus att på Amante måste killar först klara av en liten telefonintervju innan man blir godkänd.
  • Anonym (Örjan)
    Anonym (Stina) skrev 2018-06-12 19:55:49 följande:

Ja klubben i Örkeljunga tar in singelkillar, men åk över sundet så har du en jättetrevlig klubb i Ishöj en bit utanför Köpenhamn. Även Cityswingers i Köpenhamn tar in singlar men att kalla den klubben för trevlig är att ta i. Sveriges mysigaste klubb, Amante i Göteborg tar in singlar men jag tror att det är lite väntelista, plus att på Amante måste killar först klara av en liten telefonintervju innan man blir godkänd.

Swingland i Ishöj är en av våra favoriter, samma sak med Amante som är Sveriges familjäraste klubb. Lätt att få kontakt redan vid första besöket. Som du skrev så är inte Cityswingers någon trevlig klubb och ingen klubb jag skulle besöka med frun. Var dock där rätt ofta som singel. En rätt rå helt aktioninriktad klubb. Stort överskott av singelkillar så det klubben är bra på är spontana GangBang men räkna inte med något trevligt socialt umgänge. Swingland är på ett helt annat sätt. Nästan bara par och väldigt socialt. Swingland har ett system där man kvotterar hur mycket killar man släpper in beronde på hur många tjejer och par som är på klubben. I värsta fall kan nan alltså som singel få vända i dörren men det råkade jag aldrig ut för. Körde taktiken att komma tidigt och då var det alltid några nybörjarpar som dök upp för att i lugn och ro få en rundtur på klubben så då fanns det enligt kvotteringen plats för en liten svensk singelkille. Fick rätt ofta visa runt svenska förstagångspar och det var ett bra sätt att bekanta sig på. Vi har bara testat Södra Swingers i Örkelljunga en gång och det är tveksamt om det blir fler gånger.
Svar på tråden Att hitta KK/FwB?