• Anonym (Firhetsberövad!)

Ollonborrar!!!

Hatar dessa (vackra visserligen) insekter De är överallt där jag befinner mig just nu. Haft dem snart överallt, vågar knappt gå ut. Känner mig helt frihetsberövad av min jävla rädsla för dessa monster!

Fler än jag som är drabbade?

Det måste vara ollonborre år i år eller vad tror ni? Det verkar komma av heta somrar...fy fy fy....de är ju så sjukt stora och flyger in i håret och surrar som traktorer!

• Svar på tråden Ollonborrar!!!
  • Anonym (Baggen)

De surrar lite, men dessa flygande skalbaggar är helt ofarliga. Att de skulle trassla in sig i håret är bara en myt.

Anonym (Baggen) skrev 2018-06-09 23:43:46 följande:

De surrar lite, men dessa flygande skalbaggar är helt ofarliga. Att de skulle trassla in sig i håret är bara en myt.

Ingen myt alls, har haft dem i håret vid 3 tillfällen senast nyligen. De trasslar in sig något förfärligt och har något klibbigt på fötterna som gör att de inte kommer ut.

Vidrigt är ordet. Som liten fick de klippa bort håret. Sedan flyger de rakt mot en i långsam takt nästan som de är berusade, stora och klumpiga, men väldigt vackra att se på. Har många på uteplatsen i år.

• Anonym (Baggen)

Ojdå! Då ber jag om ursäkt!

Har själv tillbringat många somrar med dessa krabater surrande runt huvudet...de har dock aldrig trasslat in sig i håret.

Anonym (Baggen) skrev 2018-06-10 00:26:35 följande:

Ojdå! Då ber jag om ursäkt!

Har själv tillbringat många somrar med dessa krabater surrande runt huvudet...de har dock aldrig trasslat in sig i håret.

Har du långt tjockt mörkt hår? Jag påminner förmodligen om en trädkrona på håll:P
  • Anonym (Baggen)
    Anonym (Firhetsberövad!) skrev 2018-06-10 00:31:56 följande:

Har du långt tjockt mörkt hår? Jag påminner förmodligen om en trädkrona på håll:P

I min ungdom hade jag brunt, ganska långt och tjockt hår...nu har håret intagit en ljusare nyans
Svar på tråden Ollonborrar!!!