• Nidun

Ingen morsdag för mig

Är nybliven mamma till vår dotter som föddes 13 mars. Såg fram emot att få vara delaktig i morsdag och faktiskt få vara "en av dom " (en mamma ) .

Fick frukost på sängen efter att jag gått upp redan men sen ingen mer.. Vi åkte till hm och köpte shorts till min man istället :/ han sa att jag fick välja något i present , men ja... det blir liksom inte samma sak ... inte så jag skulle köpa en mugg till mig själv dör det står "världens bästa mamma"...

Vi har under hela vårt förhållande försökt köpa saker tillsammans istället för födelsedagspresenter då vi fyller väldigt tätt, men om jag ska va ärlig så har även dom uteblivit... kan inte komma ihåg senast jag fick en födelsedagspresent eller julklapp av min man;(

Känner mig bara så sorgsen och bortglömd.

• Svar på tråden Ingen morsdag för mig
  • Anonym (L)

Säg det till honom! Hur ska han annars veta..?

• Nidun
    Anonym (L) skrev 2018-06-10 23:07:20 följande:

Säg det till honom! Hur ska han annars veta..?

Nej jag vet att jag borde sögs något. Men han är väldigt känslig av sig och jag vet att han kommer bli så sårad om jag berättar att jag är besviken ... Så det kommer bara sluta med att jag mår ännu sämre för att jag sårat hans känslor och tryckt ner hans självförtroende...

Just nu är jag inte tillräckligt stark för att få "skit" för hur jag känner..
  • telly

Jag fick inte heller nåt. Det är väl barnen som ska uppvakta mamma?

BF feb 2018
  • Anonym (L)
    Nidun skrev 2018-06-10 23:13:35 följande:

Nej jag vet att jag borde sögs något. Men han är väldigt känslig av sig och jag vet att han kommer bli så sårad om jag berättar att jag är besviken ... Så det kommer bara sluta med att jag mår ännu sämre för att jag sårat hans känslor och tryckt ner hans självförtroende...

Just nu är jag inte tillräckligt stark för att få "skit" för hur jag känner..

Säg inte att det handlade om just morsdag. Säg typ *jag tycker det hade varit roligt om vi började ge varandra presenter på riktigt vid högtider, planerade i förväg, inslagna osv. Det hade känt lite mer speciellt!*
  • Anonym (Mamma)

Du är inte hans mamma, du får helt enkelt vänta på att ditt barn är stort nog att uppvakta dig.

• Nidun
    Anonym (L) skrev 2018-06-10 23:17:30 följande:

Säg inte att det handlade om just morsdag. Säg typ *jag tycker det hade varit roligt om vi började ge varandra presenter på riktigt vid högtider, planerade i förväg, inslagna osv. Det hade känt lite mer speciellt!*

Ja så kan jag ju lägga fram det. Tack så mycket ! Är så lätt att bara gräva ner sig när man blir lite ledsen och besviken att ibland kan det va svårt att se lösningarna.
  • Anonym (Kvinna)

På morsdag fick jag ett sms av min man där han skrev vilken bra mamma jag är. Men annars firade han SIN mamma och jag firade min. Din man låter omtänksam - varför förväntar du dig presenter av honom?

• Anonym (Kvinna)

På morsdag fick jag ett sms av min man där han skrev vilken bra mamma jag är. Men annars firade han SIN mamma och jag firade min. Din man låter omtänksam - varför förväntar du dig presenter av honom?

• Anonym (L)
    Nidun skrev 2018-06-10 23:41:13 följande:

Ja så kan jag ju lägga fram det. Tack så mycket ! Är så lätt att bara gräva ner sig när man blir lite ledsen och besviken att ibland kan det va svårt att se lösningarna.

Hade också varit besviken om jag inte firades på morsdag, trots att barnen är under 2,5 år båda två... det behöver ju inte vara en sak man får, utan kan vara att man han planerat och förberett något trevligt. En utflykt eller middag eller date.
  • Nidun
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-06-10 23:48:53 följande:

Nej jag behöver inte någon present ! Det hade räckt med ett sms som du fick av din man :) eller kanske en kram ?
Svar på tråden Ingen morsdag för mig