Kan inte bajsa
Hej! Jag har inte kunnat bajsa på flera dagar nu. Har suttit och skrikit, stönat, skrikstönat (skrikit och stönat samtidigt), och krystat. Har tagit stolpiller,
Hej! Jag har inte kunnat bajsa på flera dagar nu. Har suttit och skrikit, stönat, skrikstönat (skrikit och stönat samtidigt), och krystat. Har tagit stolpiller,
Det finns ju laxermedel på Apoteket, testa det. Det hjälper inte att skrika ut skiten, lol.
Ok. har även tagit en sked och försökt gräva ur skiten med en sked, med det är ingen skit alls nere i ändtarmen
Ok. har även tagit en sked och försökt gräva ur skiten med en sked, med det är ingen skit alls nere i ändtarmen
har ringt 1177 och dom säger bara ät mer fibrer osv
Äta mer fibrer är bra men nu behöver du akut hjälp. Köp klyx på Apoteket! Hjälper ganska omgående.
Har testat med hemmagjort vattenlavemang genom att skruva av munstycket på duschen och stoppa in den i rumpan och skruvat upp vattnet, fullstyrka. Supervarmt vatten. Sen satt mig på toan för att få ut det. Gjorde ont när jag satte mig på toan.
Har du ingenting i ändtarmen behöver du äta något laxerande så att det blir fart på tarmen. Du kan inte krysta ut sånt som sitter fast långt in.
Har du druckit vatten?
Ätit fett?
Drick minst 4 liter under dagen varav flera koppar varmt vatten eller kaffe/te med kokosfett eller smör i!
Gärna 1 msk fett/kopp minst!
Det hjälper!!!
Jag säger bara LAXOBERAL!
Ta maxdosen på kvällen, skit utav bara fan morgonen/förmiddagen efter.
Jag har läst att den typen av tarmsköljning kan orsaka obalans i tarmfloran. Jag har ätit en massa fibrer mm. Och det är inte normalt att inte har bajsat på flera dagar. Tycker du det, Anonym (M)?
Äta mer fibrer är bra men nu behöver du akut hjälp. Köp klyx på Apoteket! Hjälper ganska omgående.