• hyggan

    KLÅDA - ta två antihistaminer?!

    Jag lider av fruktansvärd klåda, värst på kvällen. Hade prickar förut men dem försvann, man trodde först att jag hade puppp, har nu lämnat prover för gallsyra.

    Men, det tar tid att få svar och jag får på riktigt ångest av att inte kunna ligga ner och slappna av bara... klådan tar över direkt.

    Har idag tagit Tavegyl men den hjälper inte, har även aerius( annat namn dock) som hjälper lite bättre... vågar man ?blanda? dessa? Är 4 timmar sedan jag tog Tavegyl.

    Kom gärna med andra tips utöver de vanliga, jag har gjort det mesta.

  • Svar på tråden KLÅDA - ta två antihistaminer?!
  • EpicNurse

    Hade också nån sån skit när jag ammade. Fruktansvärt påfrestande! Och fick det på fötterna när jag var gravid.

    Fick utskrivet kortisonkräm, starkare än Hydrokortison. Blev bra på typ nån vecka!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • EpicNurse

    För övrigt tyckte jag det som funkade nästan bäst var en kall dusch, ffa innan läggdags! Stillade klådan mycket.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • hyggan

    Ja jag duschar och smörjer, hela tiden... potatismjöl, antihistamin, fläkt, mjuka lakan... får panik verkligen. :(

  • Iowhannah

    I morgon kan du köpa sån där mousse man smörjer vattkoppor med, det borde lindra och du kan ta hur mycket du vill.

    Jag hade också extrem klåda under första graviditeten. Det var vidrigt! Jag kliade sönder huden och åt mängder av Tavegyl tills sambons morfar gav mig nån jättefet salva (minns inte namnet men den var receptbelagd).

Svar på tråden KLÅDA - ta två antihistaminer?!