• Snällkille94

Saknar mitt ex, min första kärlek.

Hej. Det har snart gått 1 år sen jag och min ex-flickvän gjorde slut efter att varit ihop nästan 5 år.

Vi träffades när vi var ca 18 år gamla och vi var båda våras första förhållande och ligg, osv.

Jag hade länge i förhållandet lidit av tankarna om att jag för tidigt hittat en alldeles för bra tjej. Jag trodde ju att jag skulle få testa runt med andra tjejer innan jag ?slog mig ner?.

Denna nojjan ledde till att jag fattade tycke för andra tjejer och det var speciellt en tjej som jag föll för lite extra.

Det resulterade i att jag i ett halvår endast tänkte på denna tjej och höll en vag kontakt med henne som till slut resulterade i att jag gjorde slut med min flickvän för att ?satsa? på henne UTAN att jag ens förlorat känslor för min dåvarande flickvän.

Hon var redan förberedd på detta då jag varit väldigt dryg och frånvarande. Att vi bröt var alltså ingen chock för henne.

Jag tappade hela förälskelsen direkt för denna nya tjej när jag väl varit med henne på riktigt och insåg direkt att jag gjort ett fruktansvärt misstag.

Har försökt att få tillbaka mitt ex genom att förklara allting. Hon visste om att jag hade problem med att dras till andra men hon har släppt mig helt och hållet. Finns ingen chans längre enligt henne.

Nu har det snart gått 1 år och jag mår hyfsat bra men jag tänker på henne varje dag och blir alldeles nedstämd av blotta tanken på henne med andra killar osv.

Varför kan jag inte släppa henne? Det var jag som gjorde slut i princip, jag kommer ihåg hur trött jag var på förhållandet osv men nu idag ångrar jag det som fan.

Hur länge ska jag behöva ömma för detta? Jag vill kunna släppa allt med henne, bara skratta åt att jag känt såhär.

• Svar på tråden Saknar mitt ex, min första kärlek.
  • Rudbeckius

Ledsamt. Förstår att du ångrar dig. Första kärleken glömmer man aldrig. Men det är få förunnat att inte mista första kärleken.

Sörj ordentligt. Det tar tid. Bearbeta och älta. Men om du gör det ordentligt så accepterar du till sist förlusten och kan leva ett glatt liv igen.

Minnet av första kärleken finns alltid kvar.

• Anonym (A)
    Rudbeckius skrev 2018-06-13 22:27:58 följande:
    Ledsamt. Förstår att du ångrar dig. Första kärleken glömmer man aldrig. Men det är få förunnat att inte mista första kärleken.

Sörj ordentligt. Det tar tid. Bearbeta och älta. Men om du gör det ordentligt så accepterar du till sist förlusten och kan leva ett glatt liv igen.

Minnet av första kärleken finns alltid kvar.
    Väl talat
  • Anonym (pppp)

Jobbigt ,men enda trösten är väl att tiden faktisk läker såren. 

• Snällkille94

Nä det är väl klart man aldrig glömmer första kärleken men jag vill att alla känslor ska totalt tvina bort. Hon kommer en dag skaffa ny pojkvän, få barn, etc. Vill kunna ta allt detdär utan att bli minsta illa till mods.

• Rudbeckius
    Snällkille94 skrev 2018-06-14 13:07:49 följande:

Nä det är väl klart man aldrig glömmer första kärleken men jag vill att alla känslor ska totalt tvina bort. Hon kommer en dag skaffa ny pojkvän, få barn, etc. Vill kunna ta allt detdär utan att bli minsta illa till mods.

Det försvinner nog aldrig helt, men bleknar om du jobbar dig igenom och sörjer ordentligt. Det blir förhoppningsvis ett minne du ler åt.

Att inte bli illa till mods när hon bildar familj hänger nog nära samman att du själv redan gör det.

Så ut och flirta, hångla och ligg runt. Du är ung. Du kommer att bli kär igen och du kommer att bilda familj om du bara kommer ut ordentligt... akta dig bara för konstiga tjejer...

Lycka till, grabben!
Svar på tråden Saknar mitt ex, min första kärlek.