ADHD, elvanse, sömnlöshet
Hej hej allihopa!
Jag skulle behöva lite råd, egentligen på en gång men jag antar att detta inte är sista gången så säkerligen i framtiden också...
Jag fick min ADHD diagnos för några dagar sedan och började i samband med den äta elvanse 30 Mg.
Jag är nu inne på 4e dagen med elvanse och det här funkat bra med sömn fram tills igår/idag.
Jag har dom andra dagarna tagit elvanse ganska tidigt men igår blev det lite senare, dvs 11.00. Och denna natt har varit HEMSK.
Jag lyckades inte somna förens runt 01 och sedan dess har jag vaknat hela tiden tillochfrån, har inte kunnat slappna av ordentligt vilket säkerligen är en kombination av elvanse blandat med nervositet. Nu gav jag upp då jag ska upp vid 06 ändå.
Mitt problem nu är...
Jag ska på arbetsintervju idag och jag har varit sååå lugn och sansad och känt mig trygg i detta. Nu har dock nervositeten smugit sig på lite och i samband med denna dåliga sömn så är jag livrädd för att åka iväg på intervjun och bara vara helt såsig i huvudet.
Jag vet att jag ska ta min elvanse vid ca 07-08 och att jag ska äta ordentligt med mat och dricka ordentligt.
Men frågan är om någon här har tips och råd om vad jag kan äta och göra för att må bra trots sömnbrist, vilka ämnen behövs fyllas på vid dålig sömn (?), och om någon kan skriva något som peppar och stöttar mig till att ändra mitt tankemönster från negativt till positivt?
Och sist men inte minst, ni som ätit elvanse, har ni haft samma problem och hur löste ni det? I övrigt så tycker jag väldigt bra om elvansen då jag känner mig mer stabil, lugn, fokuserad och mer tillfreds med livet.
Och ja, jag fiskar lite attention just nu. Haha!
Må gott ?