• Anngun

Kan man bli förälskad i en kk

Hur länge kan man träffa en kk? Är det lätt att bli förälskad? Slutar relationen Då?

• Svar på tråden Kan man bli förälskad i en kk
  • Anonym (Nopp)

Nej, det är omöjligt.

• Anonym (Kvinna)

I svaga stunder kan man bli förälskad, speciellt om det är i en period som man har det sämre med mannen. Man funderar på hur livet skulle se ut om man bröt upp och va i ett förhållande med sin kk istället. För oss har inte relationen slutat men jag har heller inte visat honom mina känslor i dom stunderna.

• Anonym (Balansgång)

Absolut kan det bli känslor.

Jag (man) hade en kk, vi hade het passionerad sex medan jag hade förhållande.

Efter ngra månader så bröt hon för hon kände att hennes känslor för mig kom till ett vägskäl.

Antigen satsa på ett förhållande, vilket inte var tillämpligt. Eller bryta kk-relationen

Viket vi gjorde.

• Anonym (Stina)

Kan inte se att det finns någon tidsgräns.

För egen del har det aldrig hänt att jag fått några känslor för en KK men har haft en antal som fått känslor och önskat få ut mer av relation än bara sex.

Blir himla stökigt och det fungerar inte i längden så då är det bättre för all att man försöker skiljas på ett så bra sätt som möjligt. Blir bara konstigt och onödigt smärtsamt om man inte är på samma plan.

Har den hård vägen lärt mig att ha vissa grundregler för Kk-relationer.

1 Med en KK har man sex inget annat.

2 Aldrig sova tillsammans med en KK

3 Inget soffmys (Pilla räkor och ett glas vin innan går bra men inte Netflix och soffmys före eller efter.)

• Anonym (självklart)

Tror bara kk fungerar för vissa typer av människor som har nån speciell förmåga att separera sex och känslor. Något som inte fungerar för mig alls. Har jag bra sex och vill vara nära någon fysiskt,, där starkt attraktion uppstår.  så blir jag allra oftast förälskad. Ser igen mening att ha sex annars. Kk fungerar inte alls för mig, känner mig uppdelad och behöver bli accepterad för hela mig och även ha med alla delarna för att kunna ta emot och ge bra sex.

Tyvärr finns det mycket oärliga (män)niskor därute som inte är tydliga med sina intentioner varför missförstånd lätt uppstår i efterhand. Har sällan hört någon kvinna vara nöjd med enbart "ligga", men de finns säkert, iallafall på FL och många gifta.

Ett misstag kvinnor ofta göra är att förväxla många killars smeksamma ömhet, heta kyssar och vilja att sova över med kvinnor de inte har känslor för, med kärlek. Personligen skulle jag aldrig sova med någon som bara vill vara kk eller vilja dela andra upplevelser.

• pircadpappa

Vist kan man bli det sen är det Jo från båda sidor men sånt kan hända

• Stil o Känsla

Förvirrad. Varför skulle man inte kunna bli förälskad och kär i sin KK?

Är det bara jag som skiljer på KK-relationer där man är två som vill vara singlar men gillar att ha sex med andra och varandra. Och relationer där man har en fast relation och är otrogen?

Jag (vi) tyckte att det var en jätte bra grej att umgås som KK då och då tills vi tröttnade på alla lösnummer och började prenumerera den tidning vi gillade bäst.

• Richard1986

Visst kan det hända i en kk-relation att man kan få känslor för varandra. Då är det bara att avsluta. Allra helst om den ena eller båda lever i ett annat förhållande. Annars blir det fruktansvärt jobbigt....

• Anonym (Mhm)

Många otrogna svin här...

• Anonym (Kvinna35)

Alla är säkert lite olika när det kommer till det här men jag behöver ta ett visst avstånd från personen för att det skall fungera. Precis som en redan skrev i tråden här så har jag enbart sex med en kk. Förstås diskuterar vi alltid lite först men aldrig något personligt. Jag stannar aldrig natten. Jag har inte heller någon kontakt med dem eller träffar dem för något annat syfte än att ha sex.

Sedan har jag också en regel att jag inte tar som kk någon som jag finner intressant eller vädligt trevlig. Alltså jag måste ju tycka att de ser bra ut och de får inte vara personer som jag tycker är idioter. Men när det kommer till snygga män tycker jag det finns två typer. Det finns de som ser allmänt bra ut och som de flesta tycker är snygga. Sedan finns det de som ser bra ut för att de har något speciellt i sitt utseende. Antaligen beror det på att det är något i deras personlighet jag gillar. De sistnämnda kan jag inte ha som kk. Det skulle sluta dåligt.

• Richard1986
    Anonym (Mhm) skrev 2018-06-19 19:28:28 följande:

Tro't eller ej men alla är inte otrogna bara för att man inte är monogama. En del av oss har hittat en livsstil som vi är nöjda med där vi båda lever i kärleksmässig 2-samhet men har fler sexuella partners.
  • Anonym (Kk)

Tror det är ganska vanligt .Och inte problemfritt.

• Stil o Känsla
    Anonym (Mhm) skrev 2018-06-19 19:28:28 följande:

KK=otohet falskt

Skilj på päron och äpplen.

KK inbär i min värd att man träffar andra primärt för sex.

Det betyder inte att man har någon annan som man är otrogen mot. Man kanske bara inte vill dela livet med en speciel person. Men ändå gillar att i bland vara mer intim med någon? Men kanske njuter av att variera mellan att gå på swingerparty med någon och sitta och se elden falna på fällen med någon annan. Eller så kan man ha en bra relation hemma men ändå ha KK utan att det sker i smyg.

Frågan var väll vad som händer när en KK relation övergår till något annat? Hur man hanterar det?

Och som sagt det beror ju på så mycket.
Svar på tråden Kan man bli förälskad i en kk