• fröet87

    Frågar igen..

    Och ser om någon kanske har något svar...
    Är det någon här inne som testat Sellmerklinik i Danmark? Antingen via deras klinik eller via deras spermiebank? någon som vill berätta lite om sin upplevelse?
    Funderar på att åka dit efter sommaren, har fått en positivt intryck hittills men vill gärna ha tankar från någon som faktiskt varit där :)

  • Svar på tråden Frågar igen..
  • Grodan7

    Har inte någon erfarenhet av den kliniken men tittade lite på den som ett alternativ men valde bort den då man (då iallafall) inte kunde göra IVF om insemination inte fungerade. Jag kan däremot varmt rekommendera Trianglen. En seriös klinik med duktiga och trevliga läkare och sköterskor. Skriv igen om du vill veta mer. Jag beställde sperma från European Spermbank och det verkar ha fungerat bra. Är gravid i vecka 10 nu.

  • askyfullofstars
    Grodan7 skrev 2018-06-14 21:12:24 följande:

    Har inte någon erfarenhet av den kliniken men tittade lite på den som ett alternativ men valde bort den då man (då iallafall) inte kunde göra IVF om insemination inte fungerade. Jag kan däremot varmt rekommendera Trianglen. En seriös klinik med duktiga och trevliga läkare och sköterskor. Skriv igen om du vill veta mer. Jag beställde sperma från European Spermbank och det verkar ha fungerat bra. Är gravid i vecka 10 nu.


    Gjorde du insemination eller IVF?:) grattis!
  • M82

    Har ingen erfarenhet av Sellmers klinik men Vitanova i Köpenhamn. 
    Har blivit gravid där 2 gånger genom insemination med donator. 
    Lyckades på 4:e försöket med 1:a barnet och på 6:e försöket med 2:an som jag är gravid med nu. 


    Tycker man ska välja en klinik som man själv känner sig bekväm med och där man känner att man litar på 
    personalen. 

    Lycka till! :)

  • SvenOlsson

    Jag tänkte inflika att privat donation kan vara ett alternativ för en del. Några kan gilla tanken att på förhand veta vem donatorn är Men för andra passar givetvis klinik bäst

  • Grodan7
    askyfullofstars skrev 2018-06-14 22:15:07 följande:

    Gjorde du insemination eller IVF?:) grattis!


    Tack! :)

    Jag gjorde först insemination och blev gravid på 2a försöket men det slutade i väldigt tidigt missfall. Gjorde de två första inseminationerna på Vitanova och se var trevliga och det var en omhändertagande miljö men jag saknade att inte ha någon läkarkontakt och att inget VUL gjordes i samband med insemination. Dessutom är de betydligt dyrare än flera andra klinker. Så till försök nr 3 så bytte jag till Triangeln och jag är väldigt nöjd med läkarna som jobbar där. Kunniga, lyhörda och trevliga. På Vitanova så har man bara kontakt med barnmorska vid insemination. När jag sen valde att gå över till IVF (det kostar mer men ger också mycket större chans plus att du kan tänka att om du köper donerad sperma så kan ett strå vid IVF i bästa fall befrukta flera bra ägg). Men valet insemination/IVF ska du såklart diskutera med läkare. Ofta provar man ju först med insemination. Hör av dig om du har fler frågor. Du kan skriva PM till mig om du vill. Har du gjort alla förberedande undersökningar och prover?
Svar på tråden Frågar igen..