• Anonym (Kaffedraken)

    Bisexuell flickvän, hur hantera?

    Halloj,

    Jag och min flickvän har varit tillsammans i 2år. 
    Vi har det bra ihop, och älskar henne väldigt mycket.

    Nu har jag dock fått reda på att hon är bisexuell (säger hon iaf..) 
    Så hur ska man hantera en sån sak nu? Känns inte bra alls. 
    Liksom vad är det som gör mig som man speciell/attraherande nu? 
    Ingenting! Jag skulle lika gärna kunna varit en tjej.. Kan jag ens 
    tillfredställa henne ordentligt? 

    Enda svaret hon ger är att hon blir kär i folks personligheter,
    hon har dock bara varit tillsammans med killar nu i vuxen ålder. 
    Sa till henne att det måste väll finnas något som är bättre med en 
    pojkvän istället för en flickvän, men det tyckte hon inte.. Vilket gör
    mig bara mer förvirrad. Hon säger att hon inte bryr sig om könet,
    men lite måste hon ju bry sig iaf? Är ju inte samma sak att ha sex
    med en tjej som en kille.. 

    Jaha så va gör man nu? Hur hanterar man detta? 
    Finns väll inget botemedel för bisexuallitet heller.. 

  • Svar på tråden Bisexuell flickvän, hur hantera?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hon är ihop med DIG, ingen annan. Varför nöjer du dig inte med det ist för att oroa dig om en sån oväsentlig sak? Hade hon velat vara ihop med en tjej hade hon väl valt de men nu va det ju dig hon valde och älskar.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Men) skrev 2018-06-15 11:42:47 följande:

    Hon är ihop med DIG, ingen annan. Varför nöjer du dig inte med det ist för att oroa dig om en sån oväsentlig sak? Hade hon velat vara ihop med en tjej hade hon väl valt de men nu va det ju dig hon valde och älskar.


    Ja så är det ju. Men det är känslan som är problemet. Speciellt när hon säger att det inte är nått speciellt med att jag är kille. Då blir ju det "exclusiva" som jag trodde att jag hade, förminskat. 

    Även om man är bi sexuell så måste man väll dras mer åt ett visst kön? 
    Eftersom kön är olika. Alltså även om jag skulle vara bisexuell, så skulle jag antagligen tycka bättre om att ha tjejer i sängen, då de har en vagina, till skillnad från killar. 

    Vet inte hur man ska se på saken så man kan må bra.. 
  • Anonym (Kaffedraken)

    Men alltså, vad är problemet? Hon har ju valt att vara med DIG. Uppenbarligen blir hon kär i PERSONER oavsett kön, så därför blir ju ditt kön irrelevant. Se det såhär istället, du är extra exklusiv eftersom hon valt DIG fast du konkurrerar med dubbelt så många.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hon är ihop med dig. Jag ser inte problemet här. Hade hon tyckt att nåt var fel med dig hade hon ju inte blivit ihop med dig.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag är också kvinna och bisexuell. Det finns inget enkelt svar då vi som är bi (precis som andra, inte är homogena utan egna personer). Däremot kan jag svara hur jag upplever det.

    Jag är tillsammans med en man sedan tio år och han tillfredställer mig på ett fantastiskt sätt, för att vara man. Men han kan aldrig konkurrera med en kvinna. Det är något helt annat att vara med en kvinna. Om jag ser på det objektivt, så finner jag kvinnor mer attraktiva och jag älskar att tillfredsställa kvinnor och att bli tillfredsställd tillbaka. Men, ett stort men, det beror också på personen.

    Jag känner mig aldrig helt nöjd med det ena eller andra. Förmodligen för att jag inte träffat rätt kvinna personlighetsmässigt. Däremot har min man både personlighet som passar min, och ett attraktivt yttre. Men, han saknar en kvinnokropp och ja, det finns en längtan och saknad men jag skulle aldrig vara med någon vid sidan av även då han gett sitt samtycke. Jag vill inte riskera att falla för en person till.

    Kommunikation är a och o som i alla relationer liksom tillit. Prata med din flickvän och var ärlig med hur du känner. Men generellt kan man inte likställa äpplen och päron... ^^, de är helt olika.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Biet) skrev 2018-06-15 12:18:03 följande:

    Jag är också kvinna och bisexuell. Det finns inget enkelt svar då vi som är bi (precis som andra, inte är homogena utan egna personer). Däremot kan jag svara hur jag upplever det.

    Jag är tillsammans med en man sedan tio år och han tillfredställer mig på ett fantastiskt sätt, för att vara man. Men han kan aldrig konkurrera med en kvinna. Det är något helt annat att vara med en kvinna. Om jag ser på det objektivt, så finner jag kvinnor mer attraktiva och jag älskar att tillfredsställa kvinnor och att bli tillfredsställd tillbaka. Men, ett stort men, det beror också på personen.

    Jag känner mig aldrig helt nöjd med det ena eller andra. Förmodligen för att jag inte träffat rätt kvinna personlighetsmässigt. Däremot har min man både personlighet som passar min, och ett attraktivt yttre. Men, han saknar en kvinnokropp och ja, det finns en längtan och saknad men jag skulle aldrig vara med någon vid sidan av även då han gett sitt samtycke. Jag vill inte riskera att falla för en person till.

    Kommunikation är a och o som i alla relationer liksom tillit. Prata med din flickvän och var ärlig med hur du känner. Men generellt kan man inte likställa äpplen och päron... ^^, de är helt olika.


    Ja, då tänder du alltså mer på kvinnor överlag än män. Precis som jag sagt hela tiden. Är man bisexuell så är det endå ett kön som man gillar mer. Skulle min tjej säga sådär till mig så skulle förhållandet vara slut direkt. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    fjanten skrev 2018-06-15 12:02:53 följande:
    Men alltså, vad är problemet? Hon har ju valt att vara med DIG. Uppenbarligen blir hon kär i PERSONER oavsett kön, så därför blir ju ditt kön irrelevant. Se det såhär istället, du är extra exklusiv eftersom hon valt DIG fast du konkurrerar med dubbelt så många.
    Håller med
  • Anonym (Kaffedraken)

    Alla bisexuella funkar olika.

    Men grejen med att vara bi är ju att inget kön är föredraget framför något annat. Det är ju det som ÄR bisexualitet.

    Min fru är helt fantastisk, huruvida hon har snopp eller snippa är oviktigt eftersom jag är kär i personen. Hade jag hittat exakt samma sak hos en man hade jag vart gift med honom. Det är egenskaperna som avgör. Inte könet.

    Och nej, jag saknar inte det andra könet. Att gå runt och längta efter det andra könet är för mig ett tecken på att man inte är nöjd med det förhållande man har.

    Jag var gift med en man förut och vi var gifta i 15 år. Vi skildes pga att vi gled isär och blev kompisar till sist. Var singel i två år och sen träffade jag min fru.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag skulle bli överlycklig, vilka möjligheter! ;)

Svar på tråden Bisexuell flickvän, hur hantera?