• Anderssonaandersson

    iPad + Excel och Word

    Hej,

    Jag är totalt oteknisk men tänker att någon hos er kanske har koll. Jag har en ganska ny iPad med tillhörande tangentbord. Nu skulle jag vilja ha Excel och Word på denna. Är det någon som vet hur man gör detta? Gärna så billigt som möjligt. Helst inget abonnemang eller något om inte det är ett krav.

    Tusen tack på förhand!

  • Svar på tråden iPad + Excel och Word
  • Fontana

    Oj, nu kommer jag med ett svar länge efteråt. Kanske har det redan löst sig?

    Nej, det verkar inte som om man kan skaffa Microsoft Office för iOS (iPad och iPhone) utan abonnemang för datorn. Kostar cirka 650 kronor per år.

    Om det inte absolut är Word och Excel du måste ha kan du titta på Apple's Pages och Numbers. Jag tror att de är gratis att ladda ner. Programmen kan öppna och spara i Word- respektive Excelformat om det skulle behövas, men jag har inte provat dem själv för iOS.

  • Anderssonaandersson
    Fontana skrev 2018-07-23 11:49:57 följande:

    Oj, nu kommer jag med ett svar länge efteråt. Kanske har det redan löst sig?

    Nej, det verkar inte som om man kan skaffa Microsoft Office för iOS (iPad och iPhone) utan abonnemang för datorn. Kostar cirka 650 kronor per år.

    Om det inte absolut är Word och Excel du måste ha kan du titta på Apple's Pages och Numbers. Jag tror att de är gratis att ladda ner. Programmen kan öppna och spara i Word- respektive Excelformat om det skulle behövas, men jag har inte provat dem själv för iOS.


    Tusen tack för svar! Jag har inte löst det här, det låter intressant med Pages och Numbers, ska kolla det.

    Tack!
Svar på tråden iPad + Excel och Word