• Leontine84

    Fertilitetsbehandlingar

    Ni som genomgått fertilitetsutredning, vilken behandling erbjöds ni och varför?

    / Leontine

  • Svar på tråden Fertilitetsbehandlingar
  • amandajavisst

    Vi erbjöds

    - Tablettbehandling Pergotime (nu Letrozole).

    - Sprutbehandling Ovitrelle och Gonal F

    - Vi fick erbjudande om IVF men sen kom den nya lagen som sa att man måste vara över 25 för det, så det blev aldrig av.

    Jag blev sen spontant gravid men vi gick igenom 5 tablettbehandlingar och en sprutbehandling under 15 månader!


  • amandajavisst

    Glömde skriva varför!

    Jag fick diagnosen PCOS och sökte då hjälp på ferrilitetsmottagningen där jag bor. Jag fick Metformin utskriver för att gå ner i vikt och sen började vi med behandlingen samtidigt. Så vi började januari 2016 och blev gravida maj 2017.


  • Tess1984

    Vi var oförklarligt barnlösa, blev först erbjuden pergotime, hade oregelbunden mens.

    Blev till slut ivf där vi lyckades efter 3 försökt.

    Vi har även haft upprepade missfall och i den utredningen fann man att jag är blodproppsbenägen och tagit bloförtunnande hela graviditeten.

  • Leontine84

    Jag förstår man erbjuds 3 IVF. Hur många FET/frysta embryo-återförande får man via landstinget per IVF?

  • UndrandeSökare
    Leontine84 skrev 2018-06-15 23:26:08 följande:

    Ni som genomgått fertilitetsutredning, vilken behandling erbjöds ni och varför?

    / Leontine


    Vi fick en missfallsutredning genom Landstinget efter vårt 3e missfall, men inga fel hittades, för de tog för få prover, inte ens ett spermaprov togs De ryckte bara på axlarna och sa Otur, försök igen !

    Efter 4e missfallet hittade jag Atentråden och vi reste till Dr D på Life clinic i Aten och fick en större utredning där det hittades att jag har en koagulationssjukdom och överaktivt immunförsvar. Fick behandling med Trombyl, Fragmin, Kortisontabletter och Intralipiddropp. Men missfall ändå (nr 5) .

    Reste då till Avaclinic i Riga, Lettland, där sperm dna fragmentationstest gjordes. Sen gjorde vi dubbeldonation med PGS (kromosomtest på embryona dag 5).

    Klicka på mitt blåmarkerade namn så kan du läsa fortsättningen av historien.
  • Leontine84

    Hej, Jag klickar på det namn men det står att det är privat. Hur kan jag läsa hur det gick för dig i Lettland?

  • UndrandeSökare
    Leontine84 skrev 2018-06-16 12:27:18 följande:

    Hej, Jag klickar på det namn men det står att det är privat. Hur kan jag läsa hur det gick för dig i Lettland?


    Klicka där det står UndrandeSökare i blått, det är inte privat. Jag klickade nyss och det funkar.
Svar på tråden Fertilitetsbehandlingar