Sjukdomskänsla + ledvärk varje ägglossning
De senaste två åren har jag fått allt tydligare ägglossningsymptom (är 27 år) och jag undrar om någon upplever liknande. Sedan två år tillbaka har jag ägglossningssmärtor och får en stark metallisk smak i munnen + ömma bröst dagen efter ägglossning (detta pågår i 2-3 dagar och återkommer igen några dagar innan mensen). De symptomen har inte stört mig nämnvärt men sedan ett år tillbaka har jag också börjat få sjukdomskänsla (trött, yr, feberkänsla) och ledvärk som uppstår exakt dagen efter ägglossning varje månad och sedan pågår fram till mensen. När mensen kommer försvinner alla symptom och sedan mår jag prima fram till nästa ägglossning då ledvärken och sjukdomskänslan kommer som ett brev på posten. Förutom att det förstås är plågsamt med dessa symptom är jag framförallt orolig över vad det kan bero på. Har gjort otaliga tester som inte visar något. Inga brister, ingen PCOS, inget fel på sköldkörteln, normala blodvärden etc. Det enda jag har läst mig till är att ledvärk kan vara symtom på förklimakterat, känns lite tidigt dock? Har funderat på om det kan vara något autoimmunt, tex SLE som blossar upp vid ägglossning? Läkaren säger dock att sänkan borde vara förhöjd då vilket den inte är. Reumatism verkar det heller inte vara eftersom lederna inte är svullna eller inflammerade, bara värkande.
Någon som känner igen sig i dessa symptom? Teorier?