• MiaXX

ECT - hur gick det för dig?

Hej
    Jag undrar om det finns några från 2015 och framåt som fått bra effekt av ECT?
    Läser så mycket hemskt om alla skador - har själv fått skador tyvärr.

Men ni som mår bra idag - vad fick ni för bivekningar - gick de över - är ni medicinfria idag? Slapp ni permanent huvudvärk? 

ECT.se står det om så många misslyckade behandlingar men inget som läkarna tar upp.

2003 fick jag 6 st och blev helt frisk occh utan biverkningar.

Nu 2017 fick jag 2X6 behandlingar och har efter det fått huvudvärk, kognitiv nedsättning och skakningar i hela kroppen, armar, ben , tung osv..

Mia

• Svar på tråden ECT - hur gick det för dig?
  • Anonym (TMS)

Jag fick 2 ECT-behandlingar 2003-2005, resultat: ingen bättring i måendet, tappade minst ett år av minnet (kom aldrig tillbaka heller) och närminnet blev dåligt (fortfarande). Inga fysiska problem.

Så ECT är inget jag skulle rekommendera någon.

Förra året provade jag en ny grej, tms. Fungerar lite som ECT men strömnivån är mycket lägre, sessionen längre och man är vaken. Inga biverkningar och jag började må bättre under ett par månader.

• MiaXX
    Anonym (TMS) skrev 2018-06-18 14:53:24 följande:

Jag fick 2 ECT-behandlingar 2003-2005, resultat: ingen bättring i måendet, tappade minst ett år av minnet (kom aldrig tillbaka heller) och närminnet blev dåligt (fortfarande). Inga fysiska problem.

Så ECT är inget jag skulle rekommendera någon.

Förra året provade jag en ny grej, tms. Fungerar lite som ECT men strömnivån är mycket lägre, sessionen längre och man är vaken. Inga biverkningar och jag började må bättre under ett par månader.

Fick du 2 serier?

Jag prövade TMS men fick ingen effekt tyvärr...
  • Anonym (TMS)

Japp, 2 svängar.

Fick du rätt sorts tms då? Olika beroende på om ångest eller depression är grundproblemet.

• MiaXX
    Glitra skrev 2018-06-18 15:50:48 följande:

Varför fick ni ECT?

2003 -Första gången djupt deprimerad smått psykotisk, suicidal. Blev frisk och medcinfri.

2017 -Trillade dit igen pga utmattning och ångest blev inte hjälpt av ECT..
    Omgång 2 2017 hade jag skrivit avskedsbrev. Mådde bättre i några veckor men fick problem med huvudvärk konstant och darrningar i hela kroppen. Känner mig kognitvit  nedsatt.  

Vågar inte pröva en tredje gång... som det är nu är mitt liv förstört...  
  • Glitra

Jag beklagar :(. Berättade de om riskerna för dig?

• MiaXX
    Anonym (TMS) skrev 2018-06-18 17:07:25 följande:

Japp, 2 svängar.

Fick du rätt sorts tms då? Olika beroende på om ångest eller depression är grundproblemet.

Vet inte den satt på vänster sida av huvudet. Fick 20 gånger.
  • MiaXX
    Glitra skrev 2018-06-18 17:14:23 följande:

Jag beklagar :(. Berättade de om riskerna för dig?

Nej..
    tillfällig minnesförlust inga permanenta biverkningar och snabbt bli bättre.

Och då jag blev frisk 2003 så trodde jag det skulle bli samma resultat igen...
  • Glitra

Det är så fel. Tillexempel när dom proppar i en piller så berättar dom inte att man kan få biverkningar.

Svar på tråden ECT - hur gick det för dig?