• Äldre 18 Jun 18:18
    2583 visningar
    13 svar
    13
    2583

    Tipsa mig om en bra serie...

    Jag skulle vilja börja se nån bra serie på netflix eller viaplay, men jag vet inte vad jag ska se för nån. Så nu vill jag att ni tipsar mig.

    Jag är inte intresserad av nåt onaturligt och sånt, och inget överdrivet romantiskt. Gärna nåt spännande, eller nåt som man blir riktigt fängslad vid.

    Och när jag ändå söker tips så vill jag ha tips på en serie till en 13 årig tjej, som kanske inte direkt gillar att titta på tv och sånt, men hon behöver öva på sin engelska så hon har lovat att titta på engelska filmer eller nån bra serie. Så gärna nåt tips där med...

  • Svar på tråden Tipsa mig om en bra serie...
  • Äldre 18 Jun 19:08
    #1

    Law and Order Special Victims unit tycker jag är toppenbra!
    Har sett alla 19 säsongerna! Solig

    Lite äldre serier är Huset Fullt, ALF, Ghostwhisperer, Beverly Hills 90120, Melrosee Place etc. Finns hur många bra serier som helst!

  • Äldre 18 Jun 19:34
    #2

    Designated survivor på Netflix.

  • Äldre 18 Jun 19:57
    #3

    Till dig skulle jag rekommendera Bates Motel och Orphan Black, sistnämnda är dock lite åt det övernaturliga hållet och handlar om kloner. Bates Motel handlar om Norman Bates som ju är mördaren i Psycho, i serien är han dock ung. 

    Beroende på hur mogen din dotter är så skulle jag rekommendera Stranger Tings och Riverdale. Jag skulle älskat dessa serier som 13-åring, stranger things kanske kan vara lite läskig dock.

    Jag började kolla på Vampire Diaries när jag var runt 13 och blev helt fast i den serien.

    Annars kan ni kolla Sherlock serien tillsammans, spännande med lite humor, själv började jag kolla på den serien tillsammans med mina föräldrar när jag var i din dotters ålder. 

  • Äldre 18 Jun 20:11
    #4

    Homeland, Designated survivor är så bra! Just nu tittar jag på Bron, såååå spännande!! Alla på Netflix

  • Äldre 18 Jun 20:30
    #5
    gnipökåms skrev 2018-06-18 19:57:19 följande:

    Till dig skulle jag rekommendera Bates Motel och Orphan Black, sistnämnda är dock lite åt det övernaturliga hållet och handlar om kloner. Bates Motel handlar om Norman Bates som ju är mördaren i Psycho, i serien är han dock ung. 

    Beroende på hur mogen din dotter är så skulle jag rekommendera Stranger Tings och Riverdale. Jag skulle älskat dessa serier som 13-åring, stranger things kanske kan vara lite läskig dock.

    Jag började kolla på Vampire Diaries när jag var runt 13 och blev helt fast i den serien.

    Annars kan ni kolla Sherlock serien tillsammans, spännande med lite humor, själv började jag kolla på den serien tillsammans med mina föräldrar när jag var i din dotters ålder. 


    Tusen tack för alla tips. Ska verkligen kolla upp alla dina tips. Vore ju kul att ha en serie som vi kan se ihop. Kanske lillasyster på 11 år åxå kan se..
  • Glinda från Oz
    Äldre 18 Jun 20:33
    #6

    Call he midwife (Barnmorskan i East End på svenska)

  • Äldre 18 Jun 20:33
    #7

    Tack alla för era tips, ska kolla upp vad det är för serier.
    Bron skulle jag så gärna vilja se, det är precis min stil.....Men VARFÖR ska det vara det danska språket. Klarar inte av det bara, jag har provat. Men blir galen på det...

    Och dom äldre serierna,...nja, en del av dom har jag faktiskt sett. Så som Beverly hills....den älskade jag att se för massa år sen.

    Nu ska jag försöka få detta till en seriesommar Skrattande

  • Äldre 28 Jun 16:06
    #8

    Skärgårdsdoktorn.

  • Sat 14 Oct 2023 09:59
    #9

    Hotel Portofino vars säsong 2 börjar idag. Liknande serie är Durells dvs en enkel till korfu. Bra serie är surviving summer på netflix.  I vår herres hage. Outlander, Poldark

  • Sat 14 Oct 2023 10:36
    #10

    Breaking Bad
    24
    House of Cards
    Billions
    Fargo
    True Detective

  • Sat 14 Oct 2023 10:37
    #11

    Mare of Easttown

  • Sat 14 Oct 2023 10:39
    #12
    scrapparlotta skrev 2018-06-18 18:18:07 följande:

    Och när jag ändå söker tips så vill jag ha tips på en serie till en 13 årig tjej, som kanske inte direkt gillar att titta på tv och sånt, men hon behöver öva på sin engelska så hon har lovat att titta på engelska filmer eller nån bra serie. Så gärna nåt tips där med...


    Notting Hill är en favorit. Nanny McPhee.
  • Mon 16 Oct 2023 09:05
    #13

    Ozark

Svar på tråden Tipsa mig om en bra serie...