• Anonym (-)

Min hund bet min dotter!

Min hund, som jag haft i 6 år, har precis bitit min dotter (som är cirka ett halvår, just börjat åla/krypa/hasa på golvet).

Tidigare har min hund visat tänder/morrat/buffat min dotter, men aldrig allvarligare än så.

Men nu har det värsta hänt!!! Min hund högg min dotter över nacken när hon låg/halvstod på knä. Jag satt precis bredvid men hann inte agera innan hunden högg!!! Jag har sådan ångest!!!

Vi är kvar på sjukhuset, allt verkar bra och så, dottern sover, men jag sitter här med uruselt samvete!!! :(

Jag förstår att jag måste göra mig av med min älskade hund! Och det smärtar mig så! Jag vill inte, jag älskar min hund! Men jag vågar inte ha kvar hunden efter detta.

Jag vet inte vad jag vill med tråden. Jag är bara så ledsen och känner mig som världens sämsta mamma!!! Snälla, gå inte på mig för hårt. Mår redan jättedåligt.

• Svar på tråden Min hund bet min dotter!
  • Ignoramus

Vad har du gjort innan när hunden har morrat?

Du kan inte ha munkorg?

Anonym (-) skrev 2018-06-19 22:25:34 följande:

Min hund, som jag haft i 6 år, har precis bitit min dotter (som är cirka ett halvår, just börjat åla/krypa/hasa på golvet).

Tidigare har min hund visat tänder/morrat/buffat min dotter, men aldrig allvarligare än så.

Men nu har det värsta hänt!!! Min hund högg min dotter över nacken när hon låg/halvstod på knä. Jag satt precis bredvid men hann inte agera innan hunden högg!!! Jag har sådan ångest!!!

Vi är kvar på sjukhuset, allt verkar bra och så, dottern sover, men jag sitter här med uruselt samvete!!! :(

Jag förstår att jag måste göra mig av med min älskade hund! Och det smärtar mig så! Jag vill inte, jag älskar min hund! Men jag vågar inte ha kvar hunden efter detta.

Jag vet inte vad jag vill med tråden. Jag är bara så ledsen och känner mig som världens sämsta mamma!!! Snälla, gå inte på mig för hårt. Mår redan jättedåligt.

• Anonym (Nej)
    Ignoramus skrev 2018-06-19 22:26:44 följande:

Vad har du gjort innan när hunden har morrat?

Du kan inte ha munkorg?

Det är inte humant att låta en hund ha munkorg konstant.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Nej) skrev 2018-06-19 22:27:41 följande:
    Vem har sagt att den ska ha det konstant? Men när den är med dottern är väl rimligt, eller?
  • Anonym (Anna)

Ja, jag är väldigt glad att det var din egen dotter den bet, så ingen annan hade drabbats av din hund. 

Nu kanske du lärt dig en läxa.

• Anonym (Nej)
    Anonym (-) skrev 2018-06-19 22:25:34 följande:

Jag förstår att det känns jobbigt TS men du har inget val.

Att ge bort hunden är det bästa för alla involverade inklusive din hund även om det är jobbigt. Kontakta några hundjourer och be om hjälp så din hund får komma till ett bra hem. Tills dess bör hunden flytta till en vän eller så om det inte är möjligt får du varva mellan att hålla dem i olika rum och munkorg vid behov. Du borde väl reagerat tidigare men man vill aldrig tro så om sin hund. Jag hoppas din dotter mår bra fysisk och psykiskt.
  • Fritidsmamman
    Anonym (Nej) skrev 2018-06-19 22:27:41 följande:

En hund är ingen människa och torde således inte kräva HUMAN behandling. Höhö.

Skämtåsido...

Du ska inte ta på dig detta! Djur är djur, det är inte ditt fel att hunden beter sig så och heller inte ditt fel att du inte hann stoppa hunden.

Förstår att man inte vill göra sig av med sin hund, men det är klart att man väljer att göra det när den attackerar människor - i synnerhet barn (som står högre på alla älskvärda prioriteringslistor).
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Anna) skrev 2018-06-19 22:29:41 följande:

Vem har sagt att den ska ha det konstant? Men när den är med dottern är väl rimligt, eller?

Alltså all tid barnet är vaket och är på golvet, det är många timmar. Det ska i sådana fall vara när dem inte kan hållas separerade men det är svårt att göra i längden.
  • Anonym (Hundägare)

Beslutet att avliva en så pass aggressiv hund är klokt. En hund som morrar och nafsar i luften går i många eller vissa fall att tygla om man är kunnig, vaksam och hittar orsak till beteendet. Men en som oprovocerat tar tag i en bebis nacke finns nog tyvärr inget att göra. Beklagar det inträffade ts! Oavsett vad som hänt så gör det ont att tvingas skiljas från en älskad vän. Sänder dig styrka!

• Anonym (Nej)
    Anonym (Anna) skrev 2018-06-19 22:30:46 följande:

Ja, jag är väldigt glad att det var din egen dotter den bet, så ingen annan hade drabbats av din hund. 

Nu kanske du lärt dig en läxa.

Kändes det bra?
  • Anonym (Jourhemsmatte)

Ingen hund vill ju egentligen bita. Uppenbarligen är hunden så pass stressad och orolig i närheten av babyn att det till slut fått den att bita. Det är inte bara för barnets skull som du måste släppa hunden, utan också för hundens bästa. Den trivs uppenbarligen inte med små barn och bör bo i ett hushåll utan sådana. Det var ju inget du kunde förutse innan barnet kom, men agera innan något värre händer.

Svar på tråden Min hund bet min dotter!