Anonym (Apotekare) skrev 2018-06-20 22:45:51 följande:
Det går inte svara på utan se receptet/helheten. Finns det ett giltigt recept sedan tidigare på samma medicin som farmaceuten kunde se? Står det någon kommentar om ?hämtas tidigast? i doseringsfältet? Vet ibland också missförstånd som handlar om att apoteket inte hade läkemedlet utan behövde beställa. Lättast är nog att kontakt vc eller fråga på apoteket igen om varför det inte går. Kom ihåg att du behöver intyg om du ska resa med läkemedel som klassas som narkotika inom Schengen.
Finns inget annat recept på läkemedlet.
Står ingenting om hämtas tidigast. Står "1 tabl till natten vid behov" Sen då styrkan och antal tabl i förp.
Expeditionsintervall 4 v. Senaste uttag: -.
Och jag kan ju hämta det på nätet? Men inte på apoteket.
Ja det hade ju kunnat vara ett missförstånd men även om hon bröt så tycker jag verkligen att hon sa "Du får hämta tidigast 22/6" Och när jag blev förvånad sa hon "sånt måste följas"
Förstår att det är svårt att svara på. Och enklast att jag fixar imorgon med vc/apotek. Känner mig bara så frustrerad då detta inte är nåt jag vill stressa med imorgon när jag ska resa på kvällen. Ville ha det ordnat idag.
Tack! Hade tänkt ordna det när jag hämtade medicinen idag men det gick ju som det gick ;) Får stressa med recept, medicinhämtning OCH intyg imorgon. Tur de öppnar tidigt.