• Äldre 20 Jun 22:54
    6748 visningar
    5 svar
    5
    6748

    Chattoperatör

    Hej!

    Är det någon härinne som har jobbat som chattoperatör genom jobba hemma? Som kan berätta hur det är och vad svarade ni på frågorna som man ska fylla i vid ansökan om jobb hos dem?

  • Svar på tråden Chattoperatör
  • Äldre 22 Jun 18:22
    #1

    Har inte jobbat som det men har sökt det jobbet och fick det också så jag vet vad det går ut på nämligen telefon/chatt sex. När jag sökte sa dom till mej att jag skulle få betalt per minut ungefär 2 kr tror jag det var men bara om nån ringde. Var det helt tyst under det pass jag skrivit upp mej på fick jag ingenting.
    Jag tackade nej och tycker du ska göra samma sak.

  • Äldre 26 Jun 13:02
    #2

    Okej men hur fick du jobbet? Vad svarade du på frågorna?

    Jag är tyvärr rätt desperat efter pengar just nu, söker så klart andra jobb med men är som sagt väldigt desperat

  • Äldre 27 Jun 12:40
    #3

    Svarade inte på några frågor utan det var en tjej som intervjuade mej i telefonen.

    Som jag skrev tidigare fick man  ungefär 2 kr/min men bara om någon ringde. Var det helt tyst ett pass fick man inte ett öre. Om man var beredd att prata /chatta om lite mer "perversa" saker blev man mer populär bland kunderna och fler ringde. Man kunde även sälja sina begagnade trosor till kunderna.
    Det gällde att hålla kvar kunden så länge som möjligt för att tjäna bra.

    Tycker som sagt inte att du ska ta det. Du riskerar att tjäna väldigt lite på jobbet + att du måste snacka/chatta om sex på din arbetstid! 

  • Fri 11 Sep 2020 17:12
    #4

    Jag var precis på väg att söka till ett sånt jobb men innan jag kan gå vidare i ansökan vill de att jag laddar upp ett dokument med mitt ID-kort för att verifiera mig själv. Det känns ju inte säkert någonstans men tänkte ändå fråga: är det någon här som laddat upp sitt ID och fått jobb och lön utan krångel, eller fick ni jobben utan att ladda upp er personliga information?

  • me33
    Fri 18 Sep 2020 18:00
    #5

    Gå aldrig med på sådana där avtal. 2 kr/min förutsatt att kund ringer, sådana här jobb ska inte få existera.

Svar på tråden Chattoperatör