• Nettan32

    Orkar snart ej längre

    Nu är min 15 åring borta igen. Och jag får ej tag i henne.

    Borta sedan igår em och senast jag hörde av henne var inatt när hon skrev hon skulle sova hos sin pappa. Vilket hon ej gjorde.

    Har hållt på så här i ett halv år. Skolkar o är aldrig hemma.

    Har sökt hjälp överallt som bup o soc men helt meningslöst.

    Får idiotiska råd som ej hjälper.

    Har försökt allt men hon skiter totalt i alla straff o förbud vid hon får.

    Tid ledigt 1.5 vecka o vaktade henne så hon skulle stanna i skolan men jag kan inte stanna hemma från jobbet för att passa henne.

    Skulle gärna vilja ha tips från er som varit i samma situation eller är i samma situation

  • Svar på tråden Orkar snart ej längre
  • Nettan32

    Det gjorde jag ju. Men får ingen mera semester för att passa henne o har ej råd att sjukskriva mig. För ingen annan betalar mina räkningar.

  • viseversa
    Drottningen1970 skrev 2018-06-22 08:40:12 följande:
    Helt obegripligt att du inte kan ta nån veckas ledigt för att hantera ditt barn. Är du president nån stans?
    Fy vilken otrevlig komentar. Tror du på allvar att man kan stranna hemma hela året för att passa på din 15 åring? Hur ska ts försörja sig? För du vet väl att man bara har ett visst antal dagar semester. Eller ville du BARA vara elak?
  • AmericanMommy

    Ring till polisen och anmäl barnet som försvunnet. En 15 åring som försvinner anser jag ganska allvarligt. Skaffa sedan privat terapeut, vänta inte på BUP.

  • Less is more
    AmericanMommy skrev 2018-06-22 13:41:11 följande:

    Ring till polisen och anmäl barnet som försvunnet. En 15 åring som försvinner anser jag ganska allvarligt. Skaffa sedan privat terapeut, vänta inte på BUP.


    Jag hade också ringt polisen. Hon är ett barn som försvunnit och kommit bort.
  • Sebastian Czapnik

    Tjena, det är mig hon sover hos, allt är okej med henne! 
    Ok, jag har fått henne att skolka några gånger, men fuck school!
    Häslningar, Josef

  • Drottningen1970
    viseversa skrev 2018-06-22 08:58:28 följande:

    Fy vilken otrevlig komentar. Tror du på allvar att man kan stranna hemma hela året för att passa på din 15 åring? Hur ska ts försörja sig? För du vet väl att man bara har ett visst antal dagar semester. Eller ville du BARA vara elak?


    Typ
  • Nettan32

    Hon har inga pengar o vet ej vad hon lever på. Mest luft eller kompisar.

    Ringde polisen o anmälde henne försvunnen som tur var så hittade hennes far henne ca 2 timmar senare.

  • Less is more
    Nettan32 skrev 2018-06-22 19:20:16 följande:

    Hon har inga pengar o vet ej vad hon lever på. Mest luft eller kompisar.

    Ringde polisen o anmälde henne försvunnen som tur var så hittade hennes far henne ca 2 timmar senare.


    Ok. Ta hand om hennes mobil också. Vem vet vad hon har för kontakter och vad de gör. Hon är ett barn och verkar inte kunna hantera friheten och ta ansvar än. Helst hade jag som förälder också velat läsa igenom sms och andra kontaktvägar. Men det är väl inte så lätt att få access till någons mobil - även om det är ett barns ?
  • Sleek22

    Jag sprang iväg hela tiden när jag var i den åldern (6-7årsen).. men jag mådde ju riktigt dåligt med alla mina diagnoser. Se till att hon får RITKTIG hjälp, tjata om behandlingshem om det är så.

    Sök privat, bup har för mycket och göra och allt för trött personal.

    Ta ifrån henne mobil/dator, de är svårare att dra om man inte kan kontakta någon att dra till! Ge henne inte en krona, måste hon ha busskort för att ta sig till skola eller är det gång avstånd? Avskärma så mycket du bara kan!

Svar på tråden Orkar snart ej längre