• Sexlicens

    Gift par - öppen relation

    Hej på er alla och en riktigt trevlig midsommar.

    Har läst inlägg och debatter i flera år på familjeliv, men bara som passiv. 
    En sak som slagit mig är hur många det finns i par-relationer som vill ta ut svängarna, oftast med en ovetande partner.  Dömer ingen, det får resp samvete ta hand om om.
    Jag och min fru, lyckligt gifta sedan snart 20 år, har testat att ta ut svängarna av och till de senaste 10 åren.   Oftast har min fru fått skaffa sig en älskare, men det har alltid skett öppet mot mig och jag har fått veta både innan och efter - detta har passat oss.   

    Nu är vi inne i en sån period igen, där hon senaste halvåret fått träffa en älskare med jämna mellanrum. Detta passar oss båda, då hon får möjlighet att vara kvinna - endast kvinna, några ggr i månaden. Detta utan barn eller man. Kan också meddela att hon gillar det, uppskattar det och blir en mer harmonisk kvinna.
    Moralen i detta hanterar vi båda på ett sätt som passar oss.

    Nu har vi dock bestämt att även jag ska få träffa en sk älskarinna och jag har börjat kika på detta med olika forum och sidor på nätet. Men himmel vilken djungel!!

    Vi bor i Värmland, båda är vi helt friska - jobbar - idrottar - sköter våra kroppar.

    Nå´t stalltips från nån rutinerad, man som kvinna?

  • Svar på tråden Gift par - öppen relation
  • Anonym (nope!)

    Ja, det var ju då på tiden, att du också gör det, om ni nu trivs med det! Jag är pendlare med tåg dagligen, och ser ofta flirtar kollegor emellan, som smyger ut och pussas i rulltrappan, och håller i hand en liten bit.

    Eller från tåget, och ser när de skils med en puss, och går var sin väg! Men det är bara som observationer, som jag kanske inbillar mig?

    Är själv en svartsjuk jävel, och har misstänkt min partner, för att vänstra, genom alla år. Nu är vi dock äldre, och jag har lugnat mig som fan. Har slutat att kommentera. Vi lever i ett helt öppet förhållande, där vi aldrig ifrågasätter, vad den andra har för sig. Vi är trygga med det, och av praktiska skäl, har jag gett upp, med insikten om att man ju "inte kan äga någon". MEN jag älskar min partner så pass, att jag inte vill riskera vårt förhållande, så därför håller jag käften. Hen, har inget som helst kontrollbehov, och jag har släppt mitt. Telefonerna är låsta med koder, och jag bryr mig inte vad som surfas på nätet.

    Det tog dock lång tid att komma till den insikten! Vill du prompt hitta någon, så fråga din partner om råd? Hon lär ju tydligen veta?

    Men NEJ, innerst inne vill jag inte, och har heller aldrig gjort det, har aldrig ens varit sugen. Det finns så mycket annat i en relation, än sex. Det har vi, ganska ofta ändå, och det räcker för mig.Tomte

  • Anonym (Eva)

    Jag tror tyväratt det är mycket svårare att hitta en älskarinna för dig än det är för henne att hitta en älskare.

    För du skriver EN älskarinna. Och EN älskare. Så var det åtminstone för oss. Jag hade inte såsvårt att hitta en attraktiv och sexig man som accepterade sin roll medans min man hade jättesvårt att hitta något som han både njöt av att se på, tala med, knulla med och desutom accepterade att han var gift. Ibland kunde han märkligt någ hitta någon som inte verkade bry dig om att han var gift. Men när hon fick veta att det var okej med mig att de hade sex. Svalnade lågan helt.

    Lösningen för oss blev tillslut att vi träffar ett annat par. Oftast träffas vi alla fyra men i bland träffar vi dem utan varandra. De har också barn i vår ålder och vi turas om alla fyra att göra något med ungarna så de andra får vara för sig själva.

    PS. Det tog mång, många år och vi provade med många par och singlar för att hitta rätt par. Men det var det värt.

  • Sexlicens

    Visst har jag insett för länge sedan att det är betydligt lättare för en kvinna att träffa en älskare än för en man. 
    Ingen av oss är intresserade av att knulla runt, av flera skäl. 
    Handlar i mitt fall inte bara om att doppa i en annan tjej och tömma.
    Vill uppnå mer än så, annars kan jag lika gärna "sy för hand".
    Hoppas ju hitta en mysigt kvinnlig tjej för både middagar, kanske kryssning, ibland fånga nuet med en snabbis - allt där emellan.
    Vet att det finns kvinnor som uppskattar en sån relation - frågan är mer hur uthållig man behöver vara i väntan på densamma.

    Bor i Värmland, och skulle det finnas nå´n mysig tjej/kvinna som är nyfiken på att tjöta vidare i frågan så uppskattas ett pm.

    Sexlicens

  • Sexlicens

    Är inte alls främmande för trekant, men jag och min hustru har valt denna variant tills vidare...

    Nån mer kvinna som kan ge ett gott råd på vägen utan att komma med pekpinnar och moraldiskussioner?

    Finns i Värmland, och uppskattar PM eller kontakt via KiK där mitt nick är sexlicens.

    //\\

  • Anonym (WTF???)

    Om din fru kan tänka sig att du träffar en tillfällig bekantskap.... 
    Om, ifall om att (jag) en kvinna skulle vilja träffa dig.... Hm... Nja,  jag vill ta en kopp med din fru innan först! Har ALDRIG varit här ( men någon sa,  "man lever bara en gång...") Om din fru och jag klickar.... 

  • Anonym (Sturban)

    För min del så fanns hon bland facebook-vännerna. Det var helt enkelt bara att ta kontakt och slå på charmen, chatta lite och glida in på ämnet...

Svar på tråden Gift par - öppen relation