• Anonym (Kille)

    Lesbiskt svartsjukedrama. Agerade jag rätt?

    Jag är en heterosexuell kille. Jag har en tjejkompis som är bisexuell som vi kan kalla a) men sambo med en en kvinna som är lesbisk som vi kan kalla b). 

    När a) dricker alkohol blir hon väldigt "på" mig, inte så att hon ligger med mig men flirtar, klänger osv. detta ofta mitt framför b) som blir svartsjuk, ledsen osv. man ser det på henne b) alltså att det här är riktigt jobbigt.

    Även om jag är jävligt kåt på a) Så tycker jag det här är respektlöst mot b) jag känner inte b) lika bra som a) men hon är väldigt snäll och jag tycker inte hon förtjänar det.

    A) Har hållt på såhär många gånger, trots att jag sagt till så jag tänkte att jag skulle lära henne en läxa. Jag ignorerade a) och började flirta helt öppet med b) istället som fattade vinken och flirtade tillbaks ungefär som a) håller på vilket gjorde att a) blev jättesur. Vi gick inte särskilt långt jag och b) kysstes inte ens utan bara pussades lite och hon klängde på mig och jag daskade henne lite på baken utanpå kläderna.

    a) Blev jättesur och verkade inte alls fatta vinken. Vi bad om ursäkt osv. men hon fattade ändå inte och är skitsur. Flera andra vänner verkar inte heller fatta vad vi egentligen gjorde att vi bevisade en poäng utan jag är numera världens värsta människa som gjorde så.

    De är fortfarande ihop men a) är jäkligt sur på b) som inte vet vad hon skall ta sig till. Jag har pratat med b) som tackade mig för mitt tilltag och fattade grejen men ingen annan verkar göra det. b) får inte heller prata med mig för a) så hon ringde mig från jobbet.

    Var det en dum plan? Hur kunde det gå så fel?

  • Svar på tråden Lesbiskt svartsjukedrama. Agerade jag rätt?
  • Anonym (Sissi)

    Vad sägs om att sätta er ner när ni är nyktra och lova att skärpa er och bete er som vuxna människor i framtiden? Om ni nu inte kan hantera alkohol och varandra får ni väl sluta dricka eller sluta umgås. Speciellt roligt ihop verkar ni ju inte ha det. Är med bisexuell men när jag är ihop med någon respekterar jag den människan och flörtar inte med kreti och pleti.

  • Anonym (Illern)

    Ibland gäller det bara att veta själv om man gjort rätt eller inte. Jag tycker inte du är en "värsta människa" för att du har, med B)s samtycke, försökt illustrera en poäng. Dock (om ni inte redan har gjort det) måste ni båda gå till A) och berätta VARFÖR ni gjorde som ni gjorde. 

    Jag tror att A) blev så arg som a) blev just för att B) är lesbisk, inte bisexuell. A) har säkert trott att sina handlingar inte har varit så "farliga" eller "flörtiga" som dom har varit. Jag förstår B), skulle bli hemskt ledsen om min partner började, om än på skoj, flörtade med en annan.

    Har en teori. Tror A) tar B) för givet eftersom hon är lesbisk. Det finns mååånga i hbtq rörelsen som förväntar sig/antar att det inte finns någon annan som vill ha en, så när man väl hittar någon så håller man fast vid den. A) blev bestört av att se B) med en man, för det betyder att B) inte längre är "exklusiv" eller "svår på marknaden". Är själv hbtq så detta kommer inte från fördomar utan hur jag upplevt rhbtq rörelsen själv. 

Svar på tråden Lesbiskt svartsjukedrama. Agerade jag rätt?